Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Folk som må parkere så langt unna nabobilen at døren går helt opp for å komme seg ut. Spar litt parkeringsplass til oss andre da plis.
…og BMW-, Audi- og Porscheeiere som er så livredd for parkeringsbulker på SUVene sine at de parkerer midt over to plasser for å ha en meter å gå på på hver side av bilen.

Har aldri sett noen i en Skoda eller Volvo gjøre det, si.
 
Har aldri sett noen i en Skoda eller Volvo gjøre det, si.
Volvo som tar 2 plasser for lading av elbil.. Og det var 10-15 romslige plasser ledig
1000002468.jpg
 
…og BMW-, Audi- og Porscheeiere som er så livredd for parkeringsbulker på SUVene sine at de parkerer midt over to plasser for å ha en meter å gå på på hver side av bilen.

Har aldri sett noen i en Skoda eller Volvo gjøre det, si.
Det er et reelt problem, og jeg kjenner meg litt igjen. Nå hører jeg ikke til de som tar to p-plasser, men jeg er nøye med hvem jeg parkerer ved siden av. Er det en billig kinabil, gammel rustholk eller familiekjerre med barnesete så blir avstanden automatisk lenger. Jævilg irriterende med parkeringsbulker fordi andre ikke bryr seg om slikt på sin bil.
 
Det er et reelt problem, og jeg kjenner meg litt igjen. Nå hører jeg ikke til de som tar to p-plasser, men jeg er nøye med hvem jeg parkerer ved siden av. Er det en billig kinabil, gammel rustholk eller familiekjerre med barnesete så blir avstanden automatisk lenger. Jævilg irriterende med parkeringsbulker fordi andre ikke bryr seg om slikt på sin bil.
Gjør akkurat det samme selv. Ser nøye an hva slags biler jeg parkerer ved siden av.
 
…og BMW-, Audi- og Porscheeiere som er så livredd for parkeringsbulker på SUVene sine at de parkerer midt over to plasser for å ha en meter å gå på på hver side av bilen.

Har aldri sett noen i en Skoda eller Volvo gjøre det, si.
Gjerne Skoda og Volvo-eiere som gjør motsatt, og heller gir oss andre bulker :ROFLMAO:
 
Gjerne Skoda og Volvo-eiere som gjør motsatt, og heller gir oss andre bulker :ROFLMAO:

-Inntil nylig hadde jeg en helt hinsides godt brukt Land Cruiser av det mer agrare slaget.

En gang mens vi var på ferie i Danmark, kom jeg ut fra nærbutikken i Jelling og ble møtt av en fortvilet husmor med et par unger og handlenett på slep, hun kunne fortelle at hun var sikker på at den ene sønnen hennes hadde skrapet opp bilen min på vei over parkeringsplassen, men hun var ikke sikker på hvor...

Det gikk helt fint, poden lurte på om jeg var fornøyd med et drops fra godispakken hans som erstatning, og det syntes jeg var nesten i overkant generøst, så alt ble løst på stedet til alles fornøyelse.
 
-Inntil nylig hadde jeg en helt hinsides godt brukt Land Cruiser av det mer agrare slaget.

En gang mens vi var på ferie i Danmark, kom jeg ut fra nærbutikken i Jelling og ble møtt av en fortvilet husmor med et par unger og handlenett på slep, hun kunne fortelle at hun var sikker på at den ene sønnen hennes hadde skrapet opp bilen min på vei over parkeringsplassen, men hun var ikke sikker på hvor...

Det gikk helt fint, poden lurte på om jeg var fornøyd med et drops fra godispakken hans som erstatning, og det syntes jeg var nesten i overkant generøst, så alt ble løst på stedet til alles fornøyelse.
Du er en hedersmann! Den slags raushet har vi alle noe å lære av.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
-La oss ikke overdrive, jeg kunne heller ikke se hvor den eventuelt hadde fått seg en ny skramme, så det ville være hinsides fjollete å brekke seg opp over et lite, hendelig uhell innimellom alle sporene av levd liv...
Det er mitt poeng. Kjenner altfor mange som ville snodd seg på denne situasjonen - til tross for at arbeideidshesten allerede har flere arr enn en gammel kriger.
 
…og BMW-, Audi- og Porscheeiere som er så livredd for parkeringsbulker på SUVene sine at de parkerer midt over to plasser for å ha en meter å gå på på hver side av bilen.

Har aldri sett noen i en Skoda eller Volvo gjøre det, si.
Da har du ikke møtt to av mine volvo-kjørende arbeidskolleger
 
Siemens.

Altså, misforstå meg rett, Siemens' industriautomasjonsprodukter er fantastisk hardware, og supportorganisasjonen deres er glimrende.

Men: Når man en mandag morgen i felt på en latterlig dårlig 1Mbps - merk 'bit', ikke 'Byte' - linje som til alt overmål er delt med andre får beskjed om at 'Åja, da må du nesten laste ned en oppdatering før du kan snakke med den modulen, den er, skal vi se, en ISO på 2.5GB...'

Akk.
 
  • Haha
Reaksjoner: Smokeless
Ser din 1
Siemens.

Altså, misforstå meg rett, Siemens' industriautomasjonsprodukter er fantastisk hardware, og supportorganisasjonen deres er glimrende.

Men: Når man en mandag morgen i felt på en latterlig dårlig 1Mbps - merk 'bit', ikke 'Byte' - linje som til alt overmål er delt med andre får beskjed om at 'Åja, da må du nesten laste ned en oppdatering før du kan snakke med den modulen, den er, skal vi se, en ISO på 2.5GB...'

Akk.
Ser din 1 mbit link å høyner med software-oppgradering over en ustabil satcom-link på rundt om 256kbit (på en god dag).

Det finnes ikke nok ord i mitt nordnorske vokabular til å uttrykke den ekstreme misnøyen jeg følte i den situasjonen.

I feel your pain!

EDIT: Mens jeg først er inne i tråden her. Prosjektledere spm har null kontroll! Jesus..

Er på vei til en offshore-jobb i utlandet nå. De har enda ikke klart å svare på hvorvidt det er nok strømuttak til oss, når båten går i morgen tidlig, når den returnerer, hvilket rack vi skal koble utstyret i, hvilke konnektorer vi skal bruke på kablene vi skal trekke og det mest fascinerende: Hvilke strømplugger vi skal bruke!

Jeg gir meg fullstendig over... Enkelte folk skulle hatt mer juling enn mat.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: OddE
Er på vei til en offshore-jobb i utlandet nå. De har enda ikke klart å svare på hvorvidt det er nok strømuttak til oss, når båten går i morgen tidlig, når den returnerer, hvilket rack vi skal koble utstyret i, hvilke konnektorer vi skal bruke på kablene vi skal trekke og det mest fascinerende: Hvilke strømplugger vi skal bruke!

-Historien om mitt liv. De burde ikke spørre hvorfor jeg drikker, men hvorfor jeg ikke drikker MER.

Såklart, om din verden er omtrent som min, så vet antageligvis ikke kunden, engang, når båten går om det ikke skal skje før i morgen tidlig. Et hav av tid til.

Som det heter seg: 'Åh, det? Det finner de ut av under oppstarten, null stress!'

(En frase som gjerne umiddelbart følges av uartikulerte lyder når prosjektlederen som ytret dem blir forsøkt kvalt av et par ingeniører.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Apekatt87
"Det er faen ikke rart man drikker" er en setning jeg har ytret altfor mange ganger på diverse jobber.

Skulle stått i kontrakten at felt-ingeniører kan fysisk avstraffe prosjektledere som tar litt for lett på viktige detaljer.

"Det finner vel dere ut av på site, sant?".
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
"Det er faen ikke rart man drikker" er en setning jeg har ytret altfor mange ganger på diverse jobber.

Skulle stått i kontrakten at felt-ingeniører kan fysisk avstraffe prosjektledere som tar litt for lett på viktige detaljer.

"Det finner vel dere ut av på site, sant?".
Stemmer med noe jeg overhørte mange år siden på et oljeindustri landanlegg.
"Han, han og han der skal jeg aldri promotere til å bli formann...De kan bare drømme om det. De er for kompetante til å gå vekk fra feltet. De andre som ikke kan noe godt med fingrene sine, kan jeg ha på kontoret."
 
  • Liker
Reaksjoner: Apekatt87 og Grendel