Bonusbiletter

Medlem
30. juni 2010
Sted
Oslo
Vil bare dele dette med dere. Det finnes en måte å reise billig rundt om kring i verden på både business og førsteklasse. Måten dette gjøres på er via US-Airways. Det tar lang tid og det er kjempenerd, men jeg synes bare det er gøy.

Kort forklart går det ut på at man kjøper "miles" fra US-Airways. De har ofte kampanjer, så man kan kjøpe 50k miles og få 50k gratis. Altså 100k totalt. Dette koster rundt 1300 dollar. For 100k Miles kan du fly førsteklasse med Star Alliance til hele nord asia. (Hong Kong, Kina, Korea, Japan) Til sammenlingning. så koster en tur i førsteklasse rundt 50-60k hos Lufthansa eller Thai.

Det står en del om det her: Guide til US Airways milkjøp og booking. - Flyprat
I tillegg vil jeg svare så godt jeg kan selv her. Har selv hatt 2 turer. DM tur OSL-MPH-ICN - Flyprat
Dette er noe jeg vil anbefale på det sterkeste. Det finnes ikke noen bedre måte å fly på. Dro selv med en kamerat på en langhelg i Hong Kong. Reisen blir lagt opp etter hvilke flyplasser som har golfbiltransfer og hvilke flyselskaper som har Dom Perignon 2002 og ikke 2003.
IMGP4635.jpg

• Liker
Reaksjoner: stigg og Edzilla
Dette er noe som tiltaler nerden i meg :)

Vet du om det er like gunstig å bruke det på economy? F.eks. En familietur til Thailand?

Og hvor kan man holde seg oppdatert på når de har slike tilbud?

Takk som deler!

Dette er noe som tiltaler nerden i meg :)

Vet du om det er like gunstig å bruke det på economy? F.eks. En familietur til Thailand?

Og hvor kan man holde seg oppdatert på når de har slike tilbud?

Takk som deler!

Ville meldt meg inn i US Airways sitt bonusprogram. DIvinded Miles. Da får du nyhetsbrev når det er salg. Kan si ca hver 3 måned i gjennomsnitt..

F(First Class) er der man sparer absolutt mest. Dette er svindyrebilletter og en sjelden mulighet til å prøve noe hvermansen aldri er borti. I C (business) er det fortsatt mye penger spart. Swiss kan i ny og ned ha salg på C og da er det nede i 18-20 lapper for langtur. I Y (economy) Er det ikke verdt det. Skal og sies at å finne mer en 2 bonusseter på en flygning er vannskelig. Det er også folk som gjør dette for betaling og uten.

Leste litt i lenkene, og dette virker veldig spennende. :) Kan du forklare litt mer om hvordan du la opp turen din, og hvor mye du totalt måtte betale for flybillettene?

Leste litt i lenkene, og dette virker veldig spennende. :) Kan du forklare litt mer om hvordan du la opp turen din, og hvor mye du totalt måtte betale for flybillettene?

Å finne first billetter er det som er vanskligst. Så man begynner å lete på den lengste flighten. Man lærer seg fort de store flyplassene i europa som driver med Intercontinetale flighter. Så man starter å søke på aktuelle dager på de flyplassene du vet flyr til din destinasjon.

ZRH-BKK
MUC-BKK
FRA-BKK
MAD-BKK
FCO-BKK
CPH-BKK
ARN-BKK

Si man da finner ledige biletter fra FRA (Frankfurt) til BKK (Bangkok) da er det vannskligste gjennomført. Da gjenstår det seg å komme fra OSL til FRA. Dette er sjeldent et problem å finne da det er mye ledige billetter og mange daglige flighter dit. Det må og sies at å ha 3-4 timer transfer er en fryd når man flyr first. God mat, massasje, soverom, røykerom (for de som liker det) dusj og personlig service.

Jeg ble fort reiseansvarlig i reisefølge og fikk bare beskjed om å booke hva jeg ville. Så det ble litt hva som var ledig. Den første turen kom vel på ca 12000kr. Har hatt en tur til Hong Kong også, den kom vel på 13000 grunnet litt øking av pris på milkjøp. Det er ca 12000 i kjøp av miles + 1000kr i avgifter.

Bumper denne jeg med et sikkelig tilbud i første klasse om man liker å reise litt

Det har skjedd noen rart med prisingen av billetter ut fra Columbo i Sri Lanka. Dette medfører at man kan fly på første klasse fra Sri Lanka til Usa for rundt 12000kr. Dette er 10% av hva det egentlig skal koste.
Booker selv en sånn reise i sommer og svir litt eurobonuspoeng så jeg får kommet meg jorden rundt :rolleyes:

14808d1363968729-first-class-colombo-los-murtala-muhammed-lagos-nigeria-angeles-enkel-american-airlines-11-500-sek-exkl-skatter-screenshot20130322_3.jpg

map

Dette er ferien sin det :D

Man kan stort sett sette opp reisen hvordan man selv vil. Om man vil fort frem, eller lande på de riktige flyplassene for å få prøvd de rette førsteklassene.

God start på dagen og lese reisetråden din! Sinnsyk innsats og bra skrevet:)

Fortsatt god sommer

@hipphurra - Det kan se ut som vi deler en meget spesiell interesse :p Jeg holder på med det samme selv, og elsker å jobbe opp rangen på kortet, samt fly i høyere klasser.
Kan fint booke meg en weekendtur kun for å prøve en business class i et annet fly, eller med et annet selskap.

Har du noen gode tips til hvilket som bør prøves?

Vurderte å booke Emirates business fra Oslo - Bangkok, kun for å prøve ut A380 BC. Endte opp med Thai BC T/R da jeg hadde en companion ticket jeg skulle få brukt opp før året var omme.