En klassisk beater fra Omega!

Jørgen

Bidragsyter
Medlem
14. jan. 2013
Innlegg
1.167
Sted
Norge
Omega har alltid vært et merke jeg har satt høyt og som jeg har ønsket å ha i samlingen helt siden klokkeinteressen startet for en del år siden. For meg utstråler merket høy kvalitet til en (relativt) fornuftig penge, og som har noen milepæler i klokkehistorien bak seg. Merket er utvilsomt blant de mest kjente, men for meg er det likevel ikke klokker som er for flashy eller roper om oppmerksomhet hvor enn du går..

Jeg har likevel aldri funnet den klokken som har passet helt inn. Det være seg enten av økonomiske grunner eller av mer "jeg har ikke behov for denne i samlingen nå"-begrunnelse.

For en stund siden begynte jeg å lete etter en klokke som skulle havne i "beater"-kategorien. For meg vil det si en klokke som:
- er rimelig (i min og mange klokkeinteressertes verden, ikke alle andres)
- som tåler en del "juling" om nødvendig
- som samtidig gir meg litt "godfølelse" og med et godt og stabilt urverk

Jeg har allerede i samlingen en klokke som tilfredsstiller alle disse kriteriene (Rolex Sea-Dweller 4000), men dette er en klokke som for meg er noen hakk for dyr til at jeg tør bruke den som en skikkelig beater, selv om den høyst trolig hadde tålt alt jeg hadde sendt dens vei og enda litt mer :)

Jeg har vinglet mellom flere muligheter for å finne denne beateren som gir meg alt jeg listet ovenfor. På min søken har jeg vært innom flere utgaver av Breitling Avenger (herunder GMT og Blackbird), samt flere Omega PO. Jeg var lenge bestemt på å gå for en av Breitlingene, ettersom jeg følte at Omega PO ble for dyre, men plutselig en dag jeg satt og surfet på Tidssonen så endret dette seg. En outsider av en klokke som jeg aldri egentlig har likt, viste seg frem på noen bilder som gjorde at jeg plutselig måtte ta en skikkelig revurdering..

Kun dager etter var jeg på tur ut av landet og la inn en ekstra buffer i tid så jeg kunne se om Thune på Gardermoen hadde klokken på lager. Det hadde de, og etter litt klokkeprat og prøving på armen slo jeg like godt til før Omega drar på med 5% prisøkning nå 1. mars.. Klokken ga meg virkelig en godfølelse, samtidig som den tilfredsstilte alle mine "behov" hva angår pris og robusthet. En klokkeklassiker, om enn ikke den mest spennende..

Nok prat, la oss se mer på bildene!

Stor ytterboks:
IMG_3359.JPG
 
Gratulerer! Den kledde virkelig NATO remmen! Og den nye boksen er noen hakk over den gamle røde ja, i tillegg til at det er ekstra rom under i boksen med en liten kjekk Omega "pose" :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Grattis med nydelig dykker! Alltid vært svak for modellen, men ennå ikke eid en dessverre. Helt latterlig rå embalering Omega har kommet med og ser jeg (en anelse opp fra skallende og krakelerende røde faux bokser;) )
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen