It's a pilot in (da) house

Ban

Støttemedlem
Medlem
16. sep. 2013
Innlegg
1.620
Det er litt tilfeldig hva jeg har tatt meg bryet med å unboxe i det siste men siden denne er helt box-fresh og jeg i farten ikke kan huske å ha sett akkurat denne modellen har inne tenkte jeg at det var greit å vise den frem:)
Som overskriften (beklager det dølle ordspillet:oops:) avslører er det snakk om en pilot. Denne ble kjøpt litt på impuls etter litt surfing på nettet sent en kveld. Jeg har egentlig ikke hatt noe forhold til fliegere men etter å prøvd den nye Zenith bronze piloten i høst fikk jeg litt sansen. Den jeg endte opp med ble en litt rimeligere klokke men etter min mening en pen og forseggjort klokke med fine detaljer og ikke minst et spennende urverk (ref den dølle overskriften:))

Over til bildene. (Beklager på forhånd at lyssetting ikke er min greie, så her er det både skygger og reflekser i skjønn forening samt fingermerker på glass og kasse)


Det ble en Alpina


I tillegg til klokken og boksen er det med en instruksbok, garantikort og et sertifikat fra Alpina som er datert 5.oktober 2015, så her er det ikke snakk om noen overligger:)


Alpina Startimer Pilot Manufacture


Innsyn til FC/Alpina sitt in-house urverk. Liker godt den asymetriske svarte rotoren.


Børstet kasse og lugs men den polerte kanten er en fin liten detalj.


Obligatorisk wristshot.

Alt i alt en fin klokke. 44mm, såpass bør vel en pilot være. Noen tøffe detaljer (jeg synes ofte at de enkleste pilotene kan være litt kjedelige) som f.eks subdial som viser dato, rød "Alpina-trekant" på enden av sekundviseren, stor og brukervennlig krone og en solid skinnrem med clasp.

Takk for titten:)
 
Gratulerer med en flott Alpina.
Kjekt med noe litt utenom det vanlige her på berget ;)
Liker godt de detaljene du selv nevner, men enda mer trekanten klokken 12 og sunburst skiven.

Kunne godt tenkt meg en slik selv :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Gratulerer med en flott Alpina.
Kjekt med noe litt utenom det vanlige her på berget ;)
Liker godt de detaljene du selv nevner, men enda mer trekanten klokken 12 og sunburst skiven.

Kunne godt tenkt meg en slik selv :)

Takk for det. Jeg liker den bedre og bedre. Den ble kjøpt litt på impuls og jeg var litt usikker på hvor lenge den skulle få bli men akkurat nå ser jeg ingen grunn til å la den gå på en liten stund:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Takk for det. Jeg liker den bedre og bedre. Den ble kjøpt litt på impuls og jeg var litt usikker på hvor lenge den skulle få bli men akkurat nå ser jeg ingen grunn til å la den gå på en liten stund:)
Gratulerer med flott Pilot! Den skiven, med point date og den kontrasten chapterringen utgjør, er snadder!
Tør jeg spørre hvor mye slikt koster her i Norge? @Ban
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Gratulerer med flott Pilot! Den skiven, med point date og den kontrasten chapterringen utgjør, er snadder!
Tør jeg spørre hvor mye slikt koster her i Norge? @Ban

I David Andersens nettbutikk koster den kr.23.500.
https://david-andersen.no/produkter/ur/#pi/24954

På Alpina sine egne hjemmesider oppgis prisen til å være CHF 2.490 så da er vel prisen hos David Andersen helt grei.
http://www.alpina-watches.com/collection-startimer/small-date-automatic--76.aspx?f=4&me=130

Noen utenlandske nettsider har imidlertid en del bedre priser på disse om dagen. Selv etter mva, frakt og skyhøy dollar så blir det jo litt å spare:)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Grattis med flott Alpina! Hvor høyt bygger denne og hva er dommen over bærekomfort?

Den er vel 14mm høy så litt bygger den jo men jeg synes ikke den virker spesielt høy da den ligger fint og flatt på håndleddet mitt. Skinnremmen virker å være av grei kvalitet og ganske tynn ved claspen så den er ikke ubehagelig tykk selv med clasp. Jeg synes ofte det kan bli litt "klompete" ved håndleddet når det er clasp på en litt for tykk skinnrem. Slik jeg bærer klokken er det heller ikke noe problem med "kronegnag", jeg har aldri hatt klokke med så stor krone så jeg var litt spent på det. Alt i alt synes jeg den er god å ha på hånden.