Mekanisk ur til rundt 4000 kr.

Medlem
24. april 2017
Sted
Østerås
Hei har hatt digital klokke i alle år, men har nå begynt å tenke på at jeg kunne ønske meg et mekanisk armbåndsur. Men prismessig så begrenser det seg noe så tenker meg et ur til rundt 4000 kr. Det skal være et ut jeg bruker daglig. Det bør tåle regn, men ikke nødvendigvis bading eller lignende. Driver heller ikke med noe ekstremsport. Men er glad i å være ute både vinter og sommer. Så bør kunne tåle regn o.l. Noen gode forslag da jeg egentlig er ganske blank på dette?

seiko_srp_turtle_hero.jpg

https://www.hodinkee.com/articles/t...-dive-watches-made-like-quartz-never-happened

Mitt svar til de som er i din situasjon, @Stabæk_fan, er Tissot. Det er også et litt mer "uvanlig" merke enn Certina og Seiko. Selv har jeg flere Tissot, og er fornøyd med alle. Ja, alle tre.

Her er den nyeste, PRS516.
Display-back, då du kan se delene som beveger seg. Det er artig når du skal ha din første ordentlige mekaniske klokke!
WP_20160915_14_19_17_Rich.jpg

Her er min gamle konfirmasjonsgave; PR518.
WP_20161218_18_42_02_Rich (2).jpg

8

Jeg tror den kostet ca 5000/5500 den gang jeg kjøpte den brukt for ca 3500.

Med andre ord; Ingen uoppnåelig drøm.

8

Hmh du har rett, ser nå at joma har powermatic-versjonen med 80h power reserve til under $500, så det må da kunne sies å være et meget bra kjøp..

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Mitt svar til de som er i din situasjon, @Stabæk_fan, er Tissot. Det er også et litt mer "uvanlig" merke enn Certina og Seiko. Selv har jeg flere Tissot, og er fornøyd med alle. Ja, alle tre.

Her er den nyeste, PRS516.
Display-back, då du kan se delene som beveger seg. Det er artig når du skal ha din første ordentlige mekaniske klokke!
Vis vedlegg 39382

Her er min gamle konfirmasjonsgave; PR518.
Vis vedlegg 39390

8
Takker for tips.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Takker for svar folkens, ser mye mot Seiko Presage Automatic, var og så på en på Bjørklund med blå urskive. Synes den var meget pen.

Har ikke behov for klokke som tåler bading eller dusjing. Men vil gjerne ha en som jeg kan bruke ute når det regner uten at jeg trenger å være redd for den. Men til bad og dusj har jeg ikke behov for.