Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Stemmer med noe jeg overhørte mange år siden på et oljeindustri landanlegg.
"Han, han og han der skal jeg aldri promotere til å bli formann...De kan bare drømme om det. De er for kompetante til å gå vekk fra feltet. De andre som ikke kan noe godt med fingrene sine, kan jeg ha på kontoret."

Er en grunn til at det finnes veldig mange ute i felt som tjener langt mer enn sine prosjektledere/overordnede. (Ikke bare pga felt/offshore/whatever tillegg, men grunnlønn.)

"Jeg vet du vil på kontor, men for å være ærlig så har vi mer bruk for deg i felten. For at du ikke skal gå til en konkurrent, hva med lønnsøkning på 20%?"
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Siemens. Måtte de brenne. En kunde ringte i går kveld - aggravated, som det heter - og kunne fortelle at det ikke var særlig vits med den hersens ekstraskjermen han hadde betalt dyrt for å få seg, for straks begge skjermene var koblet til, ble nettet ustabilt.

Etter litt hodekløing og eliminering av alle de opplagte feilscenariene, viser det seg at opprinnelig skjerm og ekstraskjerm har samme (!) MAC-adresse. Da blir det vondt og vanskelig. Kurwa.

Husker før, jeg. Da var dette bare et problem på billig Kina-ræl...
 
Siemens. Måtte de brenne. En kunde ringte i går kveld - aggravated, som det heter - og kunne fortelle at det ikke var særlig vits med den hersens ekstraskjermen han hadde betalt dyrt for å få seg, for straks begge skjermene var koblet til, ble nettet ustabilt.

Etter litt hodekløing og eliminering av alle de opplagte feilscenariene, viser det seg at opprinnelig skjerm og ekstraskjerm har samme (!) MAC-adresse. Da blir det vondt og vanskelig. Kurwa.

Husker før, jeg. Da var dette bare et problem på billig Kina-ræl...
1000005506.jpg
 
Frysepinner som skrur på alt av ovner i et kontorlandskap når det er 24 grader ute og 25 grader inne :mad:
Og dem som kommer med shorts og sandaler til kontoret/kundemøter :cautious:
Hvis noen her jobber i DN /NHST holding og kan dele en screenshot av e-posten om at menn ikke kan komme på jobb i shorts blir jeg veldig glad!

Den skal i så fall limes på skjermen til en kollega:)
 
  • Haha
Reaksjoner: mr_frodo
Du, akkurat å forby menn shorts var det noen som prøvde seg på der jeg jobbet før.

Innen noen minutter gikk debatten HØYT om menn som gikk med skjørt på kontoret trengte å barbere leggene. Sykkelgutta frontet selvsagt smooth as silk, jeg erklærte meg krenket på vegne av alle 70-tallets likestillingsforkjempere.

Ikke uventet forsvant regelen før lunsj...
 
Redigert:
Du, akkurat den der debatten var det noen som prøvde seg på der jeg jobbet før.

Innen noen med ansvar kom på kontoret gikk debatten HØYT om menn som gikk med skjørt på kontoret trengte å barbere leggene. Sykkelgutta frontet selvsagt smooth as silk, jeg erklærte meg krenket på vegne av alle 70-tallets likestillingsforkjempere.

Ikke uventet forsvant regelen før lunsj...
I samme e-post skal det stå noe om bekledningen til de som identifiserer seg som kvinner, så det er alle berørt. Vel, kanskje ikke ikke-binære…
 
Kondom gutta kan i det minste sykle og holder ett visst tempo og er flinke til å legge seg godt ut på veiskulderen, bortsett fra når de er flere sammen og absolutt skal ligge ved siden av hverandre.
Jeg synes det er mye verre med alle de «tantene» og «gubbene» som har kjøpt seg el-sykler - uten å ha sittet på en sykkel på 20 år.
Disse er til stor fare for seg selv og andre, der de holder makshastighet på sykkelen plassert midt i veien, i den tro at de er like raske som biler og motorsykler, mens de uforutsigbart vingler av gårde.
Om de i tillegg har en tung varesykkel med hele slekta putta oppi kassa foran, så er de jo potensielle mordere, der de suser av gårde i 25 km/t og gjerne på fortauet av hensyn til baaaaaarnaaas sikkerhet.
Treffer disse doninger, på mer enn 100 kg fullt lastet, en fotgjenger så er det jo det samme som å bli påkjørt av en bil.
 
Kondom gutta kan i det minste sykle og holder ett visst tempo og er flinke til å legge seg godt ut på veiskulderen, bortsett fra når de er flere sammen og absolutt skal ligge ved siden av hverandre.
Jeg synes det er mye verre med alle de «tantene» og «gubbene» som har kjøpt seg el-sykler - uten å ha sittet på en sykkel på 20 år.
Disse er til stor fare for seg selv og andre, der de holder makshastighet på sykkelen plassert midt i veien, i den tro at de er like raske som biler og motorsykler, mens de uforutsigbart vingler av gårde.
Om de i tillegg har en tung varesykkel med hele slekta putta oppi kassa foran, så er de jo potensielle mordere, der de suser av gårde i 25 km/t og gjerne på fortauet av hensyn til baaaaaarnaaas sikkerhet.
Treffer disse doninger, på mer enn 100 kg fullt lastet, en fotgjenger så er det jo det samme som å bli påkjørt av en bil.
Noe uenig, kondomgutta kjører forbi alt og alle i sykkelfeltet uten å bry seg om biler, vikteplikt ved feltskifte virker ikke å gjelde for de. Har respekt for de som bruker sykkelen som en fremkomstmiddel, men makter ikke å repsektere de som bruker veien som privat gym / tour de downs.
 
Kan jo egentlig ikke like at folk gnåler over syklister. Er ikke det litt «last year»? Er vi liksom ikke innforstått med at det har kommet for å bli? Får litt «mørkeblå hvit mann 50+»-vibber av det :LOL: Chill folkens, pust, ro ned og konsentrer deg om deg skjæl(y)
 
Kan jo egentlig ikke like at folk gnåler over syklister. Er ikke det litt «last year»? Er vi liksom ikke innforstått med at det har kommet for å bli? Får litt «mørkeblå hvit mann 50+»-vibber av det :LOL: Chill folkens, pust, ro ned og konsentrer deg om deg skjæl(y)
Jo, men får liksom sjokk hver vår!Sykler til jobben i blandt selv. Ligger da naturligvis i midten av sykkelfeltet og kjører sjeldent forbi folk. Kondomgutta er overalt, fotgjengerfeltet ved et litt vanskelig kryss, motgående sykkelfelt hvis de ikke gidder å vente med å krysse over, midt i bilveien dersom de er nærme å sette rekord på ruta.

Kjører forbi dette krysset hver dag, dette må sies å være ganske bra rustet for all trafikk? Gikk knirkefritt hele vinteren, nå ser jeg en nesten kollisjon hver dag. Er livredd for å forlamme en eller annen kjeks i 40-åra som har funnet seg selv på sykkelsetet. Grr! :ROFLMAO:

1715802977528.png
 
  • Haha
Reaksjoner: GrimReaper
I tilfellet mitt var det forbudt med shorts og sandaler for menn, men ikke skrevet noe om kjønn på kjoler, skjørt og "open toe shoes" og dermed gikk debatten amok... :ROFLMAO:

-Gamlejobben forsøkte engang å 'tydeliggjøre' et punkt i lønnsavtalen om tillegg på utenlandsreiser; poenget - selv om dette ikke stod noe sted i avtalen - var at tillegget kun ville bli utbetalt om man gjorde kjeledressjobb.

Tydeliggjøringen ble prompte utydeliggjort igjen etter at en kollega og jeg hadde troppet opp til et møte ved HQ i Derby iført kjeledresser. Godt brukte sådanne.

Til deres ære lo de fleste tweedkledde godt da de fikk høre bakgrunnen for antrekksvalget, og mente det var 'jolly good sport!'
 
-Gamlejobben forsøkte engang å 'tydeliggjøre' et punkt i lønnsavtalen om tillegg på utenlandsreiser; poenget - selv om dette ikke stod noe sted i avtalen - var at tillegget kun ville bli utbetalt om man gjorde kjeledressjobb.

Tydeliggjøringen ble prompte utydeliggjort igjen etter at en kollega og jeg hadde troppet opp til et møte ved HQ i Derby iført kjeledresser. Godt brukte sådanne.

Til deres ære lo de fleste tweedkledde godt da de fikk høre bakgrunnen for antrekksvalget, og mente det var 'jolly good sport!'

Klasse!

Når det kommer til shorts/kjole/whatever: I min tid i Marinen så var det en eller annen NK eller skipssjef som hadde sagt noe sånt som at damer skulle stille i skjørt når de brukte T1 (Penuniformen) på oppstilling. Uniformsreglementet sier klart og tydelig at de kan velge mellom skjørt og bukse som de vil, så i utgangspunktet så kunne vedkommende allerede da ta seg en gigantisk bolle.

Men, så gikk det en liten faen i enkelte i besettningen... Trynet til vedkommende når to stk mannlige kollegaer (Typ 1,90 høy, skjegg og tattoveringer) møtte på oppstilling i skjørt med tilhørende sko var ganske priceless. For det står nemlig INGEN steder i uniformsreglementet at menn IKKE kan bruke skjørt til T1.

"You are technically correct, the best kind of correct" - Løst sitert fra Futurama.