Noe litt spennende med Tungsten..

FMS

Støttemedlem
Medlem
8. jan. 2015
Innlegg
984
Sted
Oslo
Jeg trengte noe nytt og spennende, og aller helst noe litt pent - og jeg fant heldigvis noe som passet perfekt. Hva kan det være som skjuler seg i denne boksen? Noe med mikrorotor i Tungsten?


Treboksen er mye større enn det ser ut som her, men logoen er kanskje ikke noe alle kjenner igjen..


Sjöö Sandstorm Royal Capital, et samarbeid med Vaucher Manufacture Fleurier, som leverer til blant annet Parmigiani Fleuriers, Chopard og Richard Mille.



Urverket er basert på Vaucher kaliber 5401, med gangreserve på 42 timer og mikrorotor i Tungsten - heldigvis med innsyn.


Urverket er kun 2,6mm tykt, mens klokken er slanke 7,8mm. Foldespennen har en genial hurtigjustering som strammer eller slakker reimen tilsvarende et hakk (hull) på reimen fordelt på fem intervaller, så det er både mulig med hurtigjustering og mikrojustering av reimen - noe jeg likte veldig godt.


Wristshot, naturligvis..


Takk for titten!
 
Redigert:
Grattis med Royal Capital ... of Sweeeeeden!!! Det kan vi gilla :)

Riktig så lækkert og gøy at den kom til et godt hjem.
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS
Gratulerer, og velkommen i Sjöö Sandström-klubben (selv om min er av den eldre, og noe kjipere garde :p )
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS
Gratulerer så mye. Et av de aller peneste dressurene jeg vet om. Ville kjøpt denne sjæl for lengst om jeg hadde penga.
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS