Noen som har erfaring med å eie en Submariner LV?

Medlem
2. des. 2010
Innlegg
33
Sted
Bergen
Hei

Nybegynner checking in!

Solgte min GMT II pepsi for en tid tilbake, kjenner fremdeles at noe mangler i livet mitt:p

Imidlertid har jeg alltid hatt lyst på en Submariner LV, svart skive og grønn bezel.
Er det noen som har den som kan fortelle meg om dere blir "lei" grønnfargen?

Siden jeg så den første gang har jeg alltid syntes at denne er uberkul, men jeg har en tendens til å være litt rask på avtrekkeren før jeg har den i hende.

Følger litt med på finn og ser at prisene varierer voldsomt, hva må man betale for en brukt nowadays?
Jeg er ikke interessert i den nye med ceramic bling bling.

Noen som kan hjelpe meg å backe evt fraråde meg beslutningen: "En sånn skal jeg ha engang"??;)
 
Løp og kjøp! :)

Hadde en selv, men solgte den da jeg kjøpte "storebroren". Du vet; "bling bling" ;)

Prismessig? I god stand, med bokser og papirer, mellom 30 og 35k for en nyere modell :)
 
Jeg har hatt min et drøyt års tid nå, og har hatt på sort bezel i perioder (lett å skifte selv), og jeg er helt klart mest fornøyd med den grønne. Den er rett og slett kjempepen, og jeg ser ikke helt at jeg blir lei av den grønnfargen med første.

IMAG0351.jpg



IMG_1095.jpg


Med sort bezel:

17022010766.jpg



05012010654.jpg


DSC00004.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU, Grendel og Rød
Jeg har hatt min LV i tre år, og har blitt veeeeldig glad i den og det har blitt en keeper.
Løp og kjøp :D
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Har hatt den 3 ganger.

For min del blir grønnfargen for spesiell om man bare skal ha den ene. Men om man har en rolex i tillegg så kan jeg jo være en artig variasjon :D
 
LVen min er klokka som får absolutt mest armtid hos meg. Det være seg med lenke eller nato. Av og til setter jeg på sort bezel, men stort sett sitter den grønne på. Skulle jeg ha en klokke ville det bli denne. Fin deg en pent brukt en. Om du mot formodning ikke vil beholde den er det ikke noe vanskelig å selge den videre.
 
Jeg har hatt en i ca. en måneds tid, og er veldig fornøyd.
Jeg hadde egentlig omvendt utgangspunkt ved at jeg lenge syntes det var helt feil med grønn bezel, og jeg ble egentlig kun interessert i LV da jeg fant ut at jeg også kunne bytte til sort bezel. Nå synes jeg grønnfargen passer bra, og har mindre hast med å kjøpe sort bezel i tillegg:)

Jeg synes forsåvidt også at LV'en ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder.
 
Hva ville Bond valgt?

Sort er den originale tiltenkte fargen fra 54 og som mr 007 også gikk for, alt annet blir akkurat det; noe annet :razz:
 
Super fornøyd!

Jeg har hatt min LV nå i over 7 år, kjøpte den med en gang den ble lansert i 2003.
Må si at jeg er utrolig fornøyd med den. Sett flere av de siste modellene, men må si at jeg liker best den grønnfargen som var på de tidligste modellene. men det er smak og behag..
Brukte den i dag, så her et bilde av min "Y" serie fra 2003.
71493da8.jpg
 
Jeg hadde en LV for et par mnd siden, og det er en skikkelig kul klokke. Jeg ble ikke lei grønnfargen, men nå hadde jeg klokken kun om sommeren. En fresh farge som komplementerer den glossy urskiva og de feite hvite indeksene.

Maxi dialen alene var for meg det avgjørende når jeg kjøpte den. Det er, som krille nevner, ikke noe hokus pokus å skifte ut inserten selv med en svart om fristelsen kommer.
 
Jeg takker for mange gode svar og vurderinger. Min "må ha" følelse ble vel mest forsterket av svarene. Jeg får bare begynne å spare! I mellomtiden får jeg nøye meg med seiko. Har fått meget god inspirasjon her inne på forumet ved å lese asia/japan tråden!
Takk for det!:D
 
Super fornøyd!

Jeg har hatt min LV nå i over 7 år, kjøpte den med en gang den ble lansert i 2003.
Må si at jeg er utrolig fornøyd med den. Sett flere av de siste modellene, men må si at jeg liker best den grønnfargen som var på de tidligste modellene. men det er smak og behag..
Brukte den i dag, så her et bilde av min "Y" serie fra 2003.
71493da8.jpg
Fortsatt i boks/safe, @lightningii? Strøkent:D
 
  • Liker
Reaksjoner: lightningii og UJU