Solgt Omega Seamaster Aqua Terra CO-AXIAL 2500

aek

Medlem
23. des. 2013
Innlegg
765
Sted
Akershus
OBJEKT
Omega Seamaster Aqua Terra CO-AXIAL 2500
Referansenummer 2803.30.37
Diameter: 39,2 mm
Avstand mellom lugs: 20 mm

ALDER OG HISTORIKK
Klokken kom til meg i et bytte våren 2014. Å dømme etter serienummer (80-serien) er den fra 2006, i følge tabellene jeg finner på nett. Det stemmer ikke nødvendigvis med forrige eiers opplysninger, som mente han kjøpte den (brukt) i 2004 eller 2005. Han bodde i Sveits i 2009 og hadde den på service der da. I følge ham er den fra 2003, og jeg ser noen kilder på nett hevde at det kan være et ca. 3 års avvik mellom det listene oppgir og faktisk alder, så det kan kanskje stemme. Ikke vet jeg, men det er i hvert fall historien slik den er blitt meg fortalt. Jeg leverte den til Swatch Group for service i fjor, fordi det var 5 år siden den sist hadde vært på service, ikke fordi det egentlig var nødvendig, men fordi jeg ville gjøre det rette ... Jeg fikk den tilbake den 20. mai 2014.

TILSTAND
Pen og lytefri, alderen tatt i betraktning, enten den nå er fra 2003 eller 2006.

VERDI
Siden mitt ønskemål er bytte og ikke salg pålegges man ikke av forumets kjøp og salg-regler å oppgi prisforlangende, men det er likevel naturlig å være tydelig på hva slags idé om verdi man har, i den grad man har det. Et godt utgangspunkt for det er etter min mening å se på hva liknende eksemplarer på Chrono24 ligger på (med tanke på modell, tilstand, alder og tilbehør). Den eneste jeg finner der for øyeblikket er denne, til drøyt kr 17 000, (+mva naturligvis), som vel er noe i overkant. Den ser ikke ut til å ha fått service såpass nylig som mitt eksemplar. Når det er sagt er vel noe av hensikten med å ikke selge men å bytte at man skal kunne fokusere mer på bytteobjektene enn kroneverdi, som uansett vil variere i folks øyne.

REIM
Medfølgende reim er en alligator-reim fra Gunny Straps, med den originale Omega foldespennen. Samme type reim som originalt, men lysere farge («honey tan»). Hva jeg ikke visste da jeg bestilte den var at jeg ikke kan fordra foldespenner, så reima er bortimot ubrukt. Den kan ses på de 5 første bildene under.

INFORMASJON FRA OMEGA
Omegas dataark

BOKS OG PAPIRER
Ingen boks eller papirer, bortsett fra servicekvittering fra i fjor.

HVORFOR FLIPPE?
Nesten alle andre flipper, på tide at jeg prøver også. Det er en første gang for alt. (Jeg gjør det ordentlig, og flipper 3 klokker samtidig*). Penger er kjedelig, klokker er gøy, derfor vil jeg fortrinnsvis bytte fremfor å selge. Lytter til alle anstendige forslag, også de som forutsetter penger i mellom; du risikerer i verste fall et høflig avslag, og i beste fall en byttehandel.

REFERANSER
Det har vært få kjøp og enda færre salg fra min kant, men noen good guy-referanser har jeg da fått:
fra Pasop | fra Rodeo | fra Pippen | fra braza2013 | fra Rodeo

*Sjekk gjerne min Jaeger LeCoultre Reverso Squadra Hometime og Steinhart Ocean One Vintage også.

MINE BILDER
Omega%20%281%20of%203%29.JPG

Omega%20%282%20of%203%29.JPG

Omega%20%283%20of%203%29.JPG

OmegaIdag.jpg

Omegamorgen.jpg

Seamaster%20AT.jpg

Seamaster2500.jpg

Seamastermorgen.jpg

Nala%2BSeamaster.JPG


ANDRES BILDER
28033037-30.jpg


 
Redigert: