Lørdag samlet vi en gjeng Paneristi her i Oslo til lunch.
Vi tilbrakte noen timer på Dinner, en restaurant i Stortingsgaten.
Lokalet viste seg å være godt skjermet og velegnet for en GTG med tidlig lunch.
Det var hyggelig å møte likesinnede - de færreste av oss har bekjente i nær omgangskrets som har den forståelse for ur og Panerai som de jeg møtte på lørdage. Det finnes ikke mange man kan diskutere rem-leverandører, tritium, osv. med uten å bli møtt med merkelige blikk og manglende forståelse. Derfor var det absolutt morsomt å gjøre det i går.
Såvidt jeg vet er dette det første ordentlige Panerai-treffet i Oslo.
Seks Paneristi representerte 8 Panerai-modeller - samt et par andre godbiter. IMHO ikke så verst for et AD-løst land, og en første GTG.
Det blir neppe lenge til neste gang. Etter hva jeg forstår er det flere som venter nye modeller
Her følger noen bilder - takk til BRIO1368/Charles for de fleste av dem!
Jonas, Frik
Meg/DJM, Risti4life
Et klassisk tableshot!
Risti4life, BRIO1368
Litt mat kom etterhvert på bordet -- midt i all praten kunne vi lett ha glemt det!
Fredriks PAM233 - svært pen!
Flott lysmasse på 183en, men spesielt GOen!
En lekker Dornblüth som Jonas hadde med - meget pen gravering på urets bakside.
Jeg tok ikke sjansen på å prøve Portugiseren... det kunne ha blitt kostbart for min egen del
Takk til alle som kom -- det blir sikkert flere treff i fremtiden, og jeg regner med at flere møter opp.
Treffene er selvfølgelig ikke begrenset til Panerai-eiere. Alle er velkomne!
Takk for titten!
DJM
Vi tilbrakte noen timer på Dinner, en restaurant i Stortingsgaten.
Lokalet viste seg å være godt skjermet og velegnet for en GTG med tidlig lunch.
Det var hyggelig å møte likesinnede - de færreste av oss har bekjente i nær omgangskrets som har den forståelse for ur og Panerai som de jeg møtte på lørdage. Det finnes ikke mange man kan diskutere rem-leverandører, tritium, osv. med uten å bli møtt med merkelige blikk og manglende forståelse. Derfor var det absolutt morsomt å gjøre det i går.
Såvidt jeg vet er dette det første ordentlige Panerai-treffet i Oslo.
Seks Paneristi representerte 8 Panerai-modeller - samt et par andre godbiter. IMHO ikke så verst for et AD-løst land, og en første GTG.
Det blir neppe lenge til neste gang. Etter hva jeg forstår er det flere som venter nye modeller
Her følger noen bilder - takk til BRIO1368/Charles for de fleste av dem!
Jonas, Frik
Meg/DJM, Risti4life
Et klassisk tableshot!
Risti4life, BRIO1368
Litt mat kom etterhvert på bordet -- midt i all praten kunne vi lett ha glemt det!
Fredriks PAM233 - svært pen!
Flott lysmasse på 183en, men spesielt GOen!
En lekker Dornblüth som Jonas hadde med - meget pen gravering på urets bakside.
Jeg tok ikke sjansen på å prøve Portugiseren... det kunne ha blitt kostbart for min egen del
Takk til alle som kom -- det blir sikkert flere treff i fremtiden, og jeg regner med at flere møter opp.
Treffene er selvfølgelig ikke begrenset til Panerai-eiere. Alle er velkomne!
Takk for titten!
DJM