Reservert Solgt

Medlem
24. juni 2013
Innlegg
20
Sted
Oslo
OBJEKT
Panerai PAM 422
Kaliber: Manuelt P3001, med 72 timer gangreserve
Referansenummer: PAM422
Diameter: 47mm
Avstand mellom lugs: 26mm
Krystall: 3mm safir

FUNKSJONER
Timeviser - minuttviser
Sekundviser («small seconds»)
Kraftreserve på baksiden

ALDER OG HISTORIKK
Produksjonsår: Q4/2013.

Jeg kjøpte denne av godt etablert Good Guy og paneristi julen 2014. Han var den originale eieren, og kjøpte denne ny på Bjerke Q4/2013.

TILSTAND
Svært pent og velholdt eksemplar av arten. Noen mikroskopiske hairlines i den polerte kassen, men ingenting som kan kjennes med negl/finger, og dette kan enkelt pusses bort med litt cape cod. Uret er brukt i rotasjon og er dermed pent brukt. Uret trekker lett opp og har full gangreserve. Har ikke målt det med timegrapher, men det er fortsatt det mest presise uret jeg har hatt i mitt eie så langt. Ingen behov for service i nær framtid, med andre ord.

REMMER OG BUCKLES
Det følger med fem (pre-V-)remmer av svært høy kvalitet:
  • Original Panerai assolutamente (26mm/22mm)
  • Original Panerai distressed black (26mm/26mm)
  • Original Panerai rubber (26mm/22mm)
  • Vintage Honey Alligator fra Thewatchboys (26mm/26mm) (se bilde!)
  • Tobacco ostrich leg suede finish, fra Combat-Straps/Aaron Pimentel (26mm/24mm) (se bilder, sinnsykt fin!
BOKS OG PAPIRER
Komplett med boks, ytterboks og papirer. Kjøpt ny i Norge.

ANNET
Jeg foretrekker lokal kjøper i Oslo-området, men kan også sende over hele landet (kun Postens ekspress).

For de som måtte være redde for at historisk korrekte 47mm er for stort, anbefaler jeg @Thomas84 sine bilder av 44mm automatisk vs 47mm manuell, i denne tråden: http://www.tidssonen.no/forum/threads/tips-til-ny-panerai.26179/page-2

Brannfakkelen er at 47mm manuell ikke bærer noe større enn 44mm automatisk (tiltredes av undertegnede)

BYTTER
Det er flere klokker som kan være aktuelle som delbetaling/rent bytte:
  • Rolex Submariner 114060
  • Rolex Explorer II Polar 216570
  • Rolex Explorer I 214270
  • Rolex Milgauss GV
  • Rolex BLNR
  • Panerai 510/111/005/233/andre, ikke 312.
Utover disse er det bare å komme med morsomme bytteforslag (ikke Omega, Breitling). Mellomlegg blir vi enige om.

REFERANSER
Jeg har flere, og utelukkende gode, good guy-referanser i GG-tråden under mitt gamle brukernavn (@havard). Det ble noe krøll under migrering til nytt forum, så jeg har endt opp med nytt brukernavn, med tilbakeført registreringsdato. @Fyrsten stiller som referanse og kan attestere at dette stemmer.

MINE BILDER
Security disclaimer: Eventuelle bilder tatt i nærheten av et bilratt er tatt mens bilen står enten parkert, eller helt stille på rødt lys. :)
pam1.jpg
pam2.jpg
pam3.jpg
pam4.jpg

(Takk til @BRIO1368)
pam5.jpg
pam6.jpg
pam7.jpg


ANDRES BILDER

pam8.jpg
pam9.jpg

PAM 422 vs den nære slekningen PAM 372
pam10.jpg
pam11.jpg
 
Redigert: