Pelagos til Sub?

S10an

Støttemedlem
Medlem
13. feb. 2014
Innlegg
237
Sted
Oslo
Har solgt unna LLD, og vurderer nå å selge Tudor Pelagos for å finansiere en Sub. Worth it? (sikkert årtusenets dummeste spm i dette forumet :)
Ikke prøvd Sub på hånda, men etter kjøp av ny Moonwatch i mars får ikke Pelagosen armtiden den fortjener, så tanken er å gi Speedy en verdig konkurrent.

Tenker budsjett 40-45' - hva får man, og hva anbefales?

Mvh
Stian
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Hvis du googler litt så det finnes en del pelagos/BB vs sub-tråder på nettet. Pelagosen er veldig bra ift pris, spesielt den nye låsen. Men suben er jo ikonisk så ser ut til at den vinner de fleste diskusjoner online.

Ellers er fordelen med Suben at du (med stor sannsynlighet) kan sitte på den et år og selge den uten tap dersom du savner Pelagosen. Et alt. kan jo også være å selge Pelagosen også kjøpe den nye med inhouse?

Det eneste jeg kan se på som et problem hos deg er at Pelagosen er 42mm og virker etter min mening bærer den større en Suben som er 40mm (SubC bærer større, men er litt dyrere enn f.eks. 16610). Kan altså være du syns sub blir for liten.

Budsjettmessige så ligger det vel en fullset 16610 til salgs til 43' nå.
 
Hvis du strekker budsjettet litt bør du kunne få en rimelig strøken 114060. En litt eldre 16610 bør imidlertid være innenfor budsjett.

Er likevel usikker på om jeg ville byttet en nokså ny Pelagos og LLD mot en Sub i denne prisklassen, tror kanskje heller jeg ville beholdt Pelagosen og spart noen måneder til? Eller rett og slett kjøpt den nye Pelagosen og fortsatt sparingen....
 
Jeg var svært kritisk til Sub inntil jeg kjøpte en selv. Kan ikke forklare det på en fornuftig måte, men det er noe med den. Jeg er usikker på om jeg liker Sub C, 16610 eller Sea Dweller vil alltid ha en fast plass i samlingen.

Jeg foretrekker SD, men det er fordi jeg ikke er så glad i cyclops.
 
Jeg har vippet litt frem og tilbake, men føler at man får såpass mye mer for pengene med en pelagos. Har hatt begge, og pelagosen er nok den som blir.

Se så kul den er da;



Sub er kul den også, men usikker på om den er 40k kulere:)
 
Har man bittelitt lyst på sub så er det bare å grise til jo før jo heller. Lysten kommer ikke til å gå vekk og prisene går jo bare opp. Ikke noe i veien med pelagos men sub er sub
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj
Veldig enig i mye som blir skrevet over her. Sub er sub og den vil kun stige i pris, så dersom du vil teste ut en, gjør det før prisen øker ytterligere. Velger du derimot å beholde Pelagos ville jeg holdt meg til ETA- versjonen da jeg personlig synes den har en litt cleanere skive enn den nye med in-house.
Sånn rent teknisk er det få klokker som gir like mye bang for the bucks som det Tudor Pelagos gjør IMO:)
 
Takker og bukker for gode svar og råd, men vet ikke om jeg har blitt så mye klokere! :)

Pelagos er absolutt mye klokke for pengene, og da jeg er 2. eier har jeg sluppet unna de første tapskronene også. Selge og kjøpe Pelagos med in-house er nok ikke aktuelt da det blir for mye skrift på skiven etter min smak.

Tror jeg må ta meg en tur på Bjerke for å se hvordan det ser ut med 19,5 cm håndledd og 40mm Sub. Aldri tenkt Rolex-tanken tidligere, men plutselig har noe kommet snikende innpå meg.. Rart det der.

Må nok bruke litt tid til å lese meg opp på Sub, SubC, SD, Explorer etc. - problemet er vel å vite når man kan gjøre en god deal, slik at man eventuelt kan selge videre igjen uten tap hvis det viser seg at Pelagos gir mer "god-følelse".
 
Ang. størrelse. Jo eldre man blir og jo flere klokker man har vært innom jo mindre størrelse liker man.