Råd ved valg av ny Sub (evt. Sea-dweller)

Balongum

Støttemedlem
Medlem
20. nov. 2012
Sted
Arendal
Hei.

Jeg skal ha en ny Sub. Valget står mellom en ordinær Sub i stål med dato eller en Two-Tone med blå skive, evt- en Sea-dweller 4000?
Hva skal man velge hvis man ser bort ifra pris?

Takker for innspill...

(Jeg har allerede en GMT II Cer. fra før)

Redigert:
Hei!

Kjøpte meg en sub for kort tid tilbake. Nydelig klokke, men fikk prøve en SD4000 og da var jeg solgt. Etter min mening en mye bedre balansert klokke. Diameteren er jo den samme, men tykkelsen på SD`en ga meg en følelse å ha en skikkelig klokke på armen. Suben ble for meg akkurat litt for spinkel.

Lykke til med valget :)

Veldig smak og behag. Personlig hadde jeg valgt sea dweller. Den ser jo helt rå ut. Jeg sparer til en selv, men kommer aldri i mål..

Iom at du har en GMTc fra før ville jeg valgt SUB TT. Den er kjempeflott, men også litt bling, noe GMTc-en vil avlaste for.

Jeg var første i Norge som hadde SD4C - stolt som en hane. Trodde jeg hadde funnet den perfekte beater for resten av livet. Solgte den etter noen måneder da jeg fikk vondt i håndleddet over lengre tids bruk. Den ble rett og slett for stor og tung. Best når klokker synes og ikke kjennes. Utover det er klokka perfekt! Flott kasseform, ikke cyclops, men dato, akkurat passe vanntett, matt skive, minuttmarkører på hele bezel. NYDELIG rett og slett:)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Tek
Jeg hadde først en 16613. Likte den veldig godt, men etter hvert som jeg ble "mer voksen" ble den litt for flashy og kebabselger hvis jeg kan si det :p. Så nå har jeg en 16610 SS og er utrolig fornøyd med den. Har faktisk også sett på en SD og enig i det @Gin sier ovenfor, men den blir dessverre litt for stor igjen for mine håndledd.

Definitivt SD-4000!
Mer robust, samtidig som den har penere og slankere luggs, enn den i mine øyne ikke så vellykkede "maxi-case" på Sub'n.
I tillegg så slipper du "cyclops-vorta" på glasset.

+1

Har hatt både stål og TT Sub (116613LB) - SD4000 er fremdeles i boksen, og er min favorittbeater.

Jeg har hatt en 16613 i over fem år, og anser den som perfekt fortsatt!

Den er passe flashy, eller Circus om du vil. Denne vil bli passe mye ulik en GMT i farve og stil. En SD blir en kraftig ulikhet. Spørs da om den vil bli for stor?

Mitt valg ville blitt en TT.

8

Som eier av SD4K er jeg kanskje litt inhabil, men det er en flott klokke som har det lille ekstra i forhold til Sub.
Nå lider jeg av "allergi" mot gull, så det hadde uansett ikke blitt mitt valg;)

Jeg er ikke på Rolex kjøret,men det er 2stk Rolex jeg har falt for og det er de to ur det er snakk om,så svaret er BEGGE MÅ INN.....:D

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Takk for alle tilbakemeldinger. Da ble det den til venstre på bildet. Samboeren kan ikke fatte at man skal ha to såpass like klokker. Men jeg mener bildet under tydelig viser at disse er veldig forskjellige....

DSC02010_zpstqqiyy2t.jpg