Radio Gaga

Hopalong

Støttemedlem
Medlem
16. juni 2009
Sted
Cockaigne
Lang biltur-retur i helgen. Statoil-kaffe i koppen. Lydboken slutt. Kanskje det er noe bra på radioen? Et nyhetsprogram kanskje? Debattprogram? Eller en sending med litt ordentlig råkkanråll?

(skru på)
(søk)

-..oh nikita, you will never know (pling pling) anything about my..

(søk)

-og etter fire sammenhengende klassiske ac/dc-låter setter vi nå over til..

(søk)

-..før vi setter over til ”Bongotrommetimen” skal vi bare si at ansvarlige for nyhetsmorgen i dag var……

(søk)

-..aaaaiaaaaaaiaaaaaai will always love yooooooooooouuuuuuuuuuu…

(søk)

-..visste du at med Talkmore-abonnement kan du ringe til halv pris til alle slektninger som har bursdag i juni? Og…

(søk)

-..killthefilth! Drink their blood! Rage! Bloooooooooooooooood! Grrrrroooooowwllll! Rrrrrrrrrrrhhhggggggggghhhh! Haaaaate..

(søk)

-..takk for den historiske bakgrunnen for konflikten i Afghanistan, professor Hansen. Og nå: ”Heklehjørnet”..

(søk)

..og med ”Norgesabonnementet” fra Ludo kan du HVER torsdag sende 30 GRATIS SMS til Svalbard! Det koster KUN..

(søk)

-..der har vi første innringer. Hvem snakker vi med?
-hallo?
-hallo, ja. Hvem er det vi snakker med?
-hallo? Er jeg på?
-jadda! Hva er navnet ditt?
-hallo?

(søk)

-..fra de siste fire tiår. Og nå: Mariah C..

(søk)

-..”Led Zeppelin Spesial” er dermed slutt, og vi takker..

(søk)

-…abonnement er GRATIS! HUNDREVIS av SMS hver uke! GRAAAATIS! Det koster kun..

(søk)

-…med denna sjølvskrevne gangaren vanka båe åtgaum og godord på Ofsemyrfestivalen i Nedre Kalvheii. Han vil nå spela for oss…

(søk)

-..vi sender nå direkte fra pressekonferansen i Stortinget. Statsminister Stoltenberg: Hvordan kan du forklare at..(tunnel) bzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz(tunnel slutt)..noe som krever
en nærmere redegjørelse. Vi i regjeringen har valgt å legge ned luftforsvaret fordi (tunnel)bzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz(tunnell slutt)..og nå: Værmelding med fiskerivarsel…

(søk)

-..vi sender en t-skjorte i trøstepremie. Javel, Tore Olsen, hvis du svarer riktig på dette spørsmålet er du dagens vinner og går videre til månedsfinalen: Hva heter de forente staters president?
-………….øøh. Det var vanskelig..
-ja, det skal ikke være for lett å bli mester, vet du.
-Er det en mann?
-Det er riktig! Men for å få full pott må vi nesten be om et navn….Et tips: Han er ikke hvit..
-oi! øhhhh……er det han som drepte kona si?
-Nei, det er ikke OJ..
-..øøhhh..har du alternativer?

(søk)

-.. og da er ”Verdibørsen" ferdig for i dag, og vi setter over til Sàmi Radio..

(søk)

-..TUSENVIS AV MELDINGER HVER ENESTE DAG!! OVER HELE LANDET! DET KOSTER INGENTING! GRATIS GRATIS GRATIS! ABONNENE…

(søk)
-…siste episoden av den musikalske reisen gjennom Tom Waits produksjon. Og nå: Dansebandfavoritter!

(søk)

..eline Dion med..

(søk)

-..how good it feels to hold you oooh Nikita, I love you soo..

(søk)

-..velkommen til en times direktesending fra debatten i Universitetes aula. Det er litt av et panel vi har samlet i dag..

(fremme)

• Liker
Reaksjoner: titan
Episk Hopalong, ler så jeg gråter:D

Edit: Deler ditt syn på norsk radio, synes det går i det samme uansett hvilken kanel jeg hører på.
Heldigvis har man lyspunkt som den blå timen på P4 ;)

Haha. Du får skrevet det, Hopalong!
Basert på klesstil er du kansje noe gammeldags ellers også. På ingen måte noe galt med det. Men... Har du hørt om podcast?

Haha. Du får skrevet det, Hopalong!
Basert på klesstil er du kansje noe gammeldags ellers også. På ingen måte noe galt med det. Men... Har du hørt om podcast?

Han er i sin beste alder!

(mellom oss sagt så ville han gjerne kjøpe min Speedmaster fra 69 fordi den matchet hans alder om jeg forstod ham rett....) :D

Neida.

Urolig bra Hopalong! Du burde skrive kåserier for nettopp radio!

Fantastisk morsomt... og litt trist, fordi det er sant....

Denne bør komme høyt på listen over årets innlegg...

Ha, ha - tenk å få åtgaum på Ofsemyrfestivalen!

Dette er grunnen til at jeg betaler lisensen med et smil og et stort håp. Et håp om at pengene en dag går til sendere som gjør det mulig å få inn P2 i bil, også utenfor flatmarksområder på sentrale østlandsstrøk. De få gangene man har godt mottak, er det garantert sami radio, samtidsmusikkextravaganza eller et program om nesefløyter.

P4 kan derimot kringkaste Celine Dion og reklame krystallklart i den dypeste gruvegang.

Veldig veldig bra. Radio kan bli ekstremt slitsomt, spesielt om man havner i en skikkelig uheldig rekke med låt og programvalg over flere stasjoner.

Utrolig morsomt skrevet! Er enig, men det er fordi jeg savner som oftest p3.. Godt jeg kan koble mobilen til i bilen. Der er det både podcasts og spotify. (og da kan man få med seg programmer som Misjonen uten å høre all den drittreklamen på p4..)

En gang i tiden var det faktisk en god del bra på P3 litt ut på kvelden mange dager i uken. Gode DJer og bra musikkstoff. Harald Are Lund er alene grunn til å ikke helt miste troen på norsk Radio, men siste årene har det gått nedoverbakke til langt under havnivå. Kjenner meg godt igjen Hopalong. Ingenting er som resignert frustrasjon når det blir så levende gjenfortalt.

Det summerte opp ganske så fint hvorfor jeg aldri hører på radio mer. Samme musikken om igjen og om igjen (i den grad noe av det kan kalles musikk) og uendelige strømmer av reklame samt diverse radioverter med munndiare...

For å sitere Homer Simpson - "it's funny because it's true". :D

En dag i forrige uke. På vei til jobben. Setter på P3-morgen i bilen som jeg alltid gjør. Besøk av Per Sundnes. Nei takk. Skifter til P1. Andakt. Skifter til P2. Sak om ABB. Skifter til Radio Norge. Creed. Skifter til P4. Reklame. Slår av radioen.

jesus_hates_creed.jpg

Herlig beskrivelse :)

Til tross for å ha tilbrakt 6 år i nynorskklasse på 80-tallet måtte jeg google "åtgaum". Flott ord.

Åtgaum...hmmm, jeg minnes et visst ord fra Alf Lies (?) spynorske mordbok...

Kåtskap? :D

Edit: Alf Hellevik