Rolex Milsub 5517 (OPPDATERT M NYE BILDER)

Enda bedre, post litt om uret her :D Spennende for oss som ikke har tenkt å kjøpe også!
 
Hei,har en i familien som har en Rolex 5517 som har vært i krigen
Sjelden klokke etter det jeg har forstått.
Er det noen her på forumet som har interesse for et slikt samle objekt og er villige til å betale en god slump med penger?
Dette er på vegne av min fetter,kan bekrefte at uret er ekte.
Send meg en PM i tilfelle så skal jeg formidle videre.


:confused:
hadde ikke det vært mer givende for forumet å poste et par bilder av uret og fortelle litt om historien rundt det og hvordan det kom den nåværende eieren i hende ? snakker vi om Falklandskrigen ?
 
Dette er kult! Trodde Frodo hadde den eneste i Norge, men hadde vært moro med 2 milsubber her :cool:
Post gjerne bilder samt kokkens historie :D håper noen her drar denne i havn!
 
I_want_to_believe_wallpaper_by_Pencilshade.png


:p
 
Er nok en fordel med bilder og litt historie ja. Er mye som spiller inn på verdien også. Er vel noen 5517 som blandt annet har fått skiftet til mercedesvisere, noe som vil redusere verdien betraktelig. Mener også å ha sett at Benjamin Clymer la ut et bilde av en franken milsub for ikke så lenge siden. Det er mange skjær i sjøen, og en MilSub er vel ikke noe man kjøper uten være sikker på hva man får.
 
Det stiller også store krav til den som verifisere ekthet. Men det er jo slikt du har TS til, morto :D Vi hjelper gjerne til, etter beste fattige evne.
 
hejmme side
mitpost.net/watch
her finner dere all foreløpig info med bilder
denne blir også lagt ut på Google

Det er en fantastisk historie. Om alt er slik han forteller, er det virkelig en sjeldenhet. Vi får håpe den forblir i Norge.
 
+1

Utrolig artig, håper alt er i orden! Hadde vært flott om selger fikk godt betalt og en heldig samler et flott ur :D Det beste hadde jo vært om det forble i Norge, selvsagt. Men slike ur tiltrekker seg et internasjonalt publikum ;)

Har denne vært postet på Vintage Rolex Forum? Er vel ikke noe bedre sted for å tilrekke seg seriøse samlere og god kompetanse.

Evt tenker jeg at selger kunne kontakte et av de store internasjonale auksjonsaktørene.

Ønsker selger lykke til, og håper vi får følge med her i tråden :D
 
+1

Utrolig artig, håper alt er i orden! Hadde vært flott om selger fikk godt betalt og en heldig samler et flott ur :D Det beste hadde jo vært om det forble i Norge, selvsagt. Men slike ur tiltrekker seg et internasjonalt publikum ;)

Har denne vært postet på Vintage Rolex Forum? Er vel ikke noe bedre sted for å tilrekke seg seriøse samlere og god kompetanse.

Evt tenker jeg at selger kunne kontakte et av de store internasjonale auksjonsaktørene.

Ønsker selger lykke til, og håper vi får følge med her i tråden :D

Skal prøve å holde sonen oppdatert,artig dette,selv om jeg blir grønn av misunnelse i og med at det er en i familien:)
 
Jepp, den har faste barretter. Djesus jeg hadde blitt grønn av misunnelse hvis jeg fant ut at fetter'n min satt og ruget på en milsub :)
 
Ville byttet kasse og urverk også. Jeg kan ta de utslitte delene imot gratis :)

Nb har den faste barretter? Er på mobil...
Den siste 5517 som gikk på auskjon i England gikk for ca 700.000
så......................................................................................
 
Ganske sprøtt det her.

Seriøst spørsmål: Det er vel ikke feil å bytte krystallen på en slik klokke, eller skal den helst være med for å fortelle historien? I så fall kan du jo på en måte ikke polere den heller. Man tenker jo ikke slik med en vanlig vintage 5513.