Solgt Seiko Sumo SBDC001 (Sort)

Medlem
26. jan. 2012
Innlegg
8.309
Sted
Kolbotn
UR
Seiko Prospex SBDC001 - populært kalt Sumo

SPESIFIKASJONER
Verk: Seiko 6R15 - inhouseverk med hack&wind samt dato.
Kassediameter: 44 mm uten krone (oppleves dog noe mindre med krone "klokken 4")
Kassetykkelse: 13.5 mm (info fra webben)
Avstand mellom lugs: 20 mm
Avstand lug til lug (lengde): 48 mm (info fra webben)

ALDER OG HISTORIKK
Uret er kjøpt Mars 2014 fra Japan og Seikos serinummersystem 38XXXX tilsier produksjon August 2013.
Det har vært innom minst en Good Guy før meg på TS.

TEKNISK TILSTAND
  • Forhold å anmerke her er normale bruksmerker men tre-fire tynne 3mm lange riper i glass*
  • Uret går etter min brukserfaring greit og holder tiden innenfor levelig avvik over et par dager.
  • Uret har en oppgitt gangreserve på 50 timer, ifølge internet.
  • Kronen er fast og skrus inn og ut fint.
* det medfølger et uåpnet "Domed, AR-coated (underside) Yobokies Saphire-glass", verdi $58
.
Alder og nøyaktighet kan tilsi at dette er mange års klokkeglede før servicebehov melder seg.

KOSMETISK TILSTAND
Nevnte småriper på glass, er synlig i feil/riktig lys men de er kun overfladiske
Standen ellers er god, men den har bruksspor og swirls/hairlines. Som seg hør og bør på et bruksur.
Ingen dype hakk eller skår i kasse eller lenke. Kassen er også utstyrt med lugholes så her risikerer du ingen store overraskelser fra tidligere eller fremtidige lenkeskifter.

PRISANTYDNING OG OPPGJØR
2999,- ink. nevnte safirglass + Norgespakke (Sporbar).
TS-standard mht. oppgjør, dvs. forskuddsbetaling eller fysisk handel.

Uret og selgeren befinner seg forøvrig på Kolbotn utenfor Oslo og F2F velkomnes.

(Oppdatert fra FS: til FSOT: og åpner for bytte uten å ha noe spesiellt i tanke)

REFERANSER
Jeg har opparbeidet meg et så pass høyt postcount at jeg nødig vil la en dårlig handel tvinge meg å samle ny postcount under annet navn. Et søk i tråden vil også gi Good Guy-referanser fra tidligere handler.

BÆREREDSKAPER OG ANNET
Opprinnelig lenke med Seiko-rassling medfølger, passer idag mitt håndledd på 18cm i omkrets og to ekstra lenkeledd medfølger. Lenken er behagelig og lar seg microjustere ved spennen eller utvides med dive-extension.
Medfølger gjør også en Seiko DE39AZ gummi-reim. Illustrert nederst med lånt bilde.

BOKS OG PAPIRER
Boks og stemplet Certificate of Guarantee medfølger, men min Japansk er dog mangelfull så opphavet er ikke helt lett å uttyde, ei heller er den innenfor garanti. Jeg vil også, selvsagt, anta at opprinnelig kjøper medbragt uret og gått på grønt da verdien er under grensa for det eller betalt sin MVA med glede og bare rotet bort bevis på det. Skulle det unasett være et tema så tror jeg den diskusjonen bør tas for ur i andre prisklasser.

ANDRE FORHOLD
Jeg selger uret høyst villig, kommer trolig ikke trekke det, ei heller kan jeg påstå at jeg ikke må selge - kemnern står på døra så bare prut i vei. Jeg tror dog på første-mann-til-mølla, med reservasjon for at jeg med en slik annonse vil få flere kjøpere parallellt og vurderer i så fall potensielle kjøpers TS-profil og min kjenskap til dem personligen. Kjennere vet hva dette er, men det er intet krav for en eventuell handel.

Jeg vil, før bildebonanzaen starter også sende en hyllest til annonsemak(-k-)erne @aek og @Tetragrammaton

MINE BILDER


1.jpg

IMG_2003.JPG
IMG_2004.JPG
IMG_2005.JPG
IMG_2007.JPG
IMG_2008.JPG
IMG_2009.JPG


ILLUSTRASJONSFOTO
p_de39az_b_large.jpeg
 
Redigert: