Sommerklokka 2024

;)

1000021282.jpg
 
Er det mange som gjør en trykktest før sommeren?
Jeg har aldri tatt meg bryet med det, men plutselig har jeg fått en underlig trang til å bytte ut Orisen min med en SKX009, og med litt eldre dykkere er det kanskje fornuftig?
Hvor høyt trykk er det vanlig å teste på? Har kommet over en aktuell, som er testet til 5bar, og tenker det er litt lite....?

PS: om noen ønsker seg en grønn Oris Aquis og har en ok SKX009 de vil bruke som delbetaling så ta kontakt :)
 
Er det mange som gjør en trykktest før sommeren?
Jeg har aldri tatt meg bryet med det, men plutselig har jeg fått en underlig trang til å bytte ut Orisen min med en SKX009, og med litt eldre dykkere er det kanskje fornuftig?
Hvor høyt trykk er det vanlig å teste på? Har kommet over en aktuell, som er testet til 5bar, og tenker det er litt lite....?

PS: om noen ønsker seg en grønn Oris Aquis og har en ok SKX009 de vil bruke som delbetaling så ta kontakt :)
Her finnes det en del variabler; merke, alder, osv. Trykktest koster lite er min erfaring (har fått det uten kostnad et par ganger), så kanskje greit annethvert år til hvert år ut i fra variabler?

For min del liker jeg at de består trykktest til 10 bar hos lokal urmaker. Fikk høre at de færreste urmakere har utstyr for å trykkteste mer enn 10 bar. Noen som kan avkrefte eller bekrefte det?

For å kaste ut et annet spørmål; når blir en klokke for gammel til å bade med? Kanskje et spørsmål til @Jon Henrik sitt hjørne?
 
Her finnes det en del variabler; merke, alder, osv. Trykktest koster lite er min erfaring (har fått det uten kostnad et par ganger), så kanskje greit annethvert år til hvert år ut i fra variabler?

For min del liker jeg at de består trykktest til 10 bar hos lokal urmaker. Fikk høre at de færreste urmakere har utstyr for å trykkteste mer enn 10 bar. Noen som kan avkrefte eller bekrefte det?
Jeg tror det kan stemme. Når jeg har fått tatt en trykktest hos forskjellige lokale urmakere, har det alltid vært med en variant av Witschi Proofmaster som tester opp til 10 bar, avhengig av program.
1715664048444.png
Sider fra Witschi-Training-Course.jpg

 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Tror det blir denne: Longines Legend Diver Bronze på orginal natoreim i grønt med spenne i bronsje. Nato er så fint i varmen og i tillegg så ser den langt mer casual ut kontra den brune skinnreimen som også følger med.

PXL_20240514_065842635.jpg


Et annet alternativ er Oris ProPilot X med lakserosa skive. Det var faktisk sommerklokka i fjor, da den kom på salg med 40% avslag. Den er i titan så den er lett og fin i varmen. Den er også veldig allsidig da den passer til basicly alt. Bilde hentet fra nett:

01-400-7778-7158-07-7-20-01TLC_3 (1).jpg