Tour de France 2015, TV2 TdF-manager

Medlem
6. nov. 2014
Innlegg
608
Sted
.
Hei alle sammen.

Nå er det bare 1 uke igjen til Tour de France begynner, og TV2 har nå lagt ut årets TDF-manager.

Jeg har opprettet en liga "Tidssonen" (PIN 8000428), og det hadde vært hyggelig om flere herfra lager et lag og melder seg inn i denne ligaen. Det er fullt mulig å være med i flere forskjellige ligaer.

Link til TdF-manager: http://tourmanager.tv2.no

Link til "Tidssonen"-ligaen: http://tourmanager.tv2.no/league/view/8000428/?cb=1435404717
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Marcel Kittel er ikke med i årets TdF, så ikke velg han som spurter. Bare et lite tips...
 
Herlig. Flere som er hekta på TDF-manager. Dette spillet gjør Touren enda mer spennende. Jeg har ikke fått satt opp noe lag enda men skal prøve å få gjort det i løpet av helga :)

At Kittel er ute åpner vel kanskje for Degenkolb?
 
Sendingene fra TdF har virkelig kommet seg de siste årene , men jeg har dessverre ikke fulgt med på sykkelsport de siste par årene. Hvilke team er det som har de beste legene nå for tiden?
 
Tenker man sammenlagtvinner er vel disse hete kandidater:

- Chris Froome (Sky)
- Albert Contador (Saxo-Tinkoff)
- Vincenzo Nibali (Astana)
- Nairo Quintana (Movistar)

Jeg er meget spent på hva MTN-Qhubeka (laget til Edvald) klarer i år. Det er gøy med nye ryttere, og spesielt fra Afrika. Disse kan overraske, så jeg har noen av dem på TdF-laget mitt.
 
Er det ingen flere sykkelentusiaster her som spiller TDF-manager?
I så fall må dere støtte opp om @RemiWM sitt gode initiativ og bli med i "Tidssonen" ligaen.
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM
Mulig den labre interessen er fordi Festina er den offisielle klokkesponsoren til Touren? :D Det flommer jo ikke akkurat over av Festinaklokker her inne.

Leste nettopp at vi i år kan følge rytterne enda tettere. De har plassert sensorer på syklene som sender live telemetri-data på f.eks. individuell fart, nøyaktig plassering i feltet, puls osv... Håper den offisielle franske tv-kringkasteren velger å få opp disse dataene ofte.
Mer om dette kan leses her: http://www.procycling.no/na-kan-du-folge-kristoff-pa-naert-hold/

Noen av dere som har noen gode Tour-historier å dele?

Jeg kan fortelle en episode jeg og en kompis hadde i 2008:

Vi bråbestemte oss å ta fly til Nice, ordne leiebil for å følge touren i 3 dager. Vi tok med oss telt, soveposer, primus og flagg. Vi skulle først følge etappe 16. Cuneo (ITA) til Jausiers (FRA). Fant ut at Col de La Bonnette (2802 moh) var et fint sted.
Kjørte seint på kvelden før etappen skulle gå opp mot Bonnette. Der ble fjellet stengt langt nede av lokalt politi og vi måtte overnatte i veikanten. Det gikk fint det, men uten liggeunderlag er asfalt ganske hardt å sove på selv med sovepose.
Kl 06 neste morgen åpnet fjellet, og vi kunne begynne klatringen med bil. Vi var ikke alene akkurat, og brukte ca. 4 timer opp til dit vi skulle (ca. 10 km).
Jada, så stod vi der oppe da. Nydelig vær, varmt og uten solfaktor. Timene gikk...
Vi hadde med oss sykler, så vi kunne se oss rundt på fjellet mens vi ventet. Det var beregnet at det var ca. 150.000 mennesker på dette fjellet denne dagen, så stemningen var på topp!
Ca. kl 13.30 kom caravanen (ca. 150 morsomt dekorerte bilen som deler ut reklameartikler). Problemet var bare at Col de La Bonnette er nasjonalpark, og det var forbudt å kaste ut reklamerartikler. Bummer...
Vi begynte på dette tidspunktet å bli ganske solbrente og sultne. Vi spiste godt, men igjen så fikk vi et problem... Det finnes ikke en busk på denne høyden vi var på, og med 150.000 tilskuere er det ikke bare å brette ned buksa og gjøre sitt fornødne. Det var bare å klemme igjen bakluka.
Nå var vi solbrente og hadde toalettkrise. Dobbel-bummer...
Etter en stund kom Dag Otto Lauritzen forbi og slo av en prat. Hyggelig herremann som alltid er superengasjert.
Så ca. kl. 15.30 hørte vi helikoptrene komme og enda flere biler og motorsykler. Vi ble fortalt at det til enhver tid er 1500 biler/motorsykler i løypa.
Joda, så kom rytterne. Noen i brudd, de bak tok det rolig. Du verden for en fart de gutta hadde i ca. 8% stigning. Maskiner!
Det tok ca. 20 min før alle rytterne var forbi.
Så var det bare å kaste seg i bilen og sette nesa videre mot neste etappe. Vi var ikke alene om dette, og fant ut etter stillestående kø på 2802 moh at vi trengte do, after-sun og en seng!
Vi ga blanke i neste etappe, og ringte febrilsk etter hotellrom i Nice/Monaco. Joda, vi fikk tilslag på et rom i Nice. Vi snudde nesa i motgående trafikk og kjørte ned mot Nice igjen. Enda mer dritatrengt og enda mer solbrent. Ikke hadde vi mat igjen heller.
Kl. 22.30 var vi på hotellrommet. Du verden, jeg har aldri satt så stor pris på et toalettbesøk og after-sun som den gangen!
Historien endte med at vi ble i Nice/Monaco og så på fine biler og båter til vi reiste hjem 2 dager senere. Tour de France fikk vi med oss på tv allikevel.

Vi lærte at skal man besøke Touren, så bør man planlegge litt mer. Lei helst en bobil...
 
Redigert:
Da har jeg joina liga´n :)

Team Bikerider, blir spennende å se hvordan dette går....

Bra!
Vi er nå 8 stk. i ligaen

Bare å melde seg inn folkens. Kan man ingenting om sykkel, så kan tourmanageren lage et lag for deg.
Ofte har nybegynnere uten peiling veldig flaks og får en bra plassering.
 
10 deltakere nå. Dette kan bli spennende!

Endelig i gang etter 11 mnd og 1 uke venting siden i fjor. Kult at TV2 i år har hentet inn ekspertkommentator Ole K. Stoltenberg. Da blir kvartetten Kaggestad, Paasche, Lauritzen og nå Stoltenberg komplett.
 
Sammenlagtrytterne skuffet vel litt på tempoen i dag, men stillingen mellom de fire store er vel fortsatt ganske uavklart. God tempo av Pinot og Mollema. Blir spennende å se om Pinot kan tukte de fire store. Tre spennende uker :)
 
Dagens etappe viser at sykkel er veldig uforutsigbart. Mye action, vind og velt i dag.
Stillingen etter 2. etappe:
 
Stillingen etter 3. etappe:


Ingen store endringer i dag og lite poeng delt ut. Det kan ha noe med en av de værste masseveltene gjennom tidene. Dette var stygt å se på.
 
Tror ikke poengene er oppdatert enda. Jeg venter forhåpentligvis noen poeng med Rodriguez og Katusja sportssjef;)
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Nå er Tourmanager oppdatert etter 3.etappe. Dårlige nyheter for meg :(
 
Er noe merkelig med siten i år? Syntes poeng justerer seg llitt opp og ned også mellom etapper? Pluss at de er ekstremt seine med å få opp poeng fra dagens etappe.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Er noe merkelig med siten i år? Syntes poeng justerer seg llitt opp og ned også mellom etapper? Pluss at de er ekstremt seine med å få opp poeng fra dagens etappe.

Enig. Det er noe rart. Plutselig fikk noen 20 poeng i går rett etter etappen. Var derfor jeg postet en update av stillingen. Da beklager jeg for de som trodde det var riktig stilling. Skal sjekke ut siste update nå.