Tudor-tråden

Hva man kan kalle en Tudor Submariner.

p39-may-png.2522203
 
tudor-black-bay-monochrome-tidssonen-1.jpg


Jeg har sett nærmere på årets nye Tudor Black Bay i sort utførelse. En klokke jeg mener objektivt sett er helt perfekt.

Før release var jeg soleklar på at jeg kom til å slå til dersom denne modellen kom, en perfekt BB. Etter lansering tenkte jeg fortsatt det samme. Men, hypen ødela hele greia for meg. Etter utallige spekulasjoner i ulike Tudorgrupper om "investment piece" og uttalelser som "Tudors 2024 Submariner" ble hele greia too much. Klokka er dritfet! Men...
(Forresten 100% enig i at man velger Oyster fremfor Jubilee. Den blir på en måte FOR fin til klokken.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Før release var jeg soleklar på at jeg kom til å slå til dersom denne modellen kom, en perfekt BB. Etter lansering tenkte jeg fortsatt det samme. Men, hypen ødela hele greia for meg. Etter utallige spekulasjoner i ulike Tudorgrupper om "investment piece" og uttalelser som "Tudors 2024 Submariner" ble hele greia too much. Klokka er dritfet! Men...
(Forresten 100% enig i at man velger Oyster fremfor Jubilee. Den blir på en måte FOR fin til klokken.)
Har denne blitt hypet opp? Det har gått meg hus forbi. Den er vel ikke så spesiell eller? Blir altfor lik submariner i mine øyne. Og da faller den igjennom. Jeg synes fortsatt BB58 er benchmark for Tudors "DNA" når det gjelder divere. Den er perfekt og akkurat annerledes nok til å kopiere sub for mye.
 
Har denne blitt hypet opp? Det har gått meg hus forbi. Den er vel ikke så spesiell eller? Blir altfor lik submariner i mine øyne. Og da faller den igjennom. Jeg synes fortsatt BB58 er benchmark for Tudors "DNA" når det gjelder divere. Den er perfekt og akkurat annerledes nok til å kopiere sub for mye.
Ja det vil jeg si, den har jo fått bra med omtale. Det er jo helt klart fortjent, men feelingen fra litt for mange poster i Tudor-grupper på fb ble at dette var en klokke flere ville kjøpe fordi noen hadde kalt det en Sub. Ikke fordi det er en helt rå klokke! Jeg digger klokken - jeg vil bare ikke assosieres med en av di som hopper på den nå fordi noen har brukt ordet "Submariner" i samme setning som "Black Bay Monochrome" :cautious: Gir det mening?
 
Ja det vil jeg si, den har jo fått bra med omtale. Det er jo helt klart fortjent, men feelingen fra litt for mange poster i Tudor-grupper på fb ble at dette var en klokke flere ville kjøpe fordi noen hadde kalt det en Sub. Ikke fordi det er en helt rå klokke! Jeg digger klokken - jeg vil bare ikke assosieres med en av di som hopper på den nå fordi noen har brukt ordet "Submariner" i samme setning som "Black Bay Monochrome" :cautious: Gir det mening?
På en måte. Det høres ut som det er akkurat det jeg mente, bare med andre ord. Jeg synes den er fin, for all del. Men når det blir så likt en sub så blir det litt for mye "kopi".
Den gir meg personlig absolutt ingenting, akkurat som Pelagos 39. For meg er BB58-plattformen den beste formelen Tudor har. Jeg synes de skal være forsiktige med å kopiere storebror for mye. Da mister de relevanse.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stonefly
Man må ikke glemme at Tudor og Rolex produserte sine første submarinere side om side. Eneste grunnen til at Rolex var først er jo pga statusen de skulle ha som «moderselskapet». Så det at noen oppfatter Tudor som kopier klarer jeg ikke helt å skjønne.
 
Man må ikke glemme at Tudor og Rolex produserte sine første submarinere side om side. Eneste grunnen til at Rolex var først er jo pga statusen de skulle ha som «moderselskapet». Så det at noen oppfatter Tudor som kopier klarer jeg ikke helt å skjønne.
Enig i det du sier. Det jeg ville frem til er at jeg personlig synes Tudor burde beholde en viss egenart selv om de ligger tett opptil "mor" på mange ting av naturlige grunner.
Hvis de blir for like Rolex sin nåværende katalog blir de litt irrelevante.
Det var det jeg mente med at de heller burde holde på sine beste modeller og heller tweeke de sånn som de gjorde med den nye GMT'en i år. Tynnere kasse og fjerne nagler gjorde den bedre for publikum som etterspurte dette. At de kommer med en sort diver som ligger så tett opptil sub tror jeg ikke er veien å gå hvis de vil ha sin egen identitet. Så skal det jo sies at Rolex bestemmer i stor grad hva Tudor gjør så jeg regner med at de vet hva de driver med.
Da er nok en meningmann fra Norge sin mening av liten betydning :)