Hamilton og Tidssonen inviterte til klokkekveld hos B. Andresen i Moss.
I februar ble Hamilton lansert hos Urmaker B. Andresen i Moss. Begivenheten var noe mer enn bare gode nyheter for klokkeinteresserte sør for Oslo, og markerte det sveitsiske merkets inntreden i det norske markedet. For tross en historie som strekker seg tilbake til 1892, har Hamilton aldri tidligere hatt en autorisert forhandler for sine armbåndsur i Norge.
Urmaker B. Andresen er selv en tradisjonsrik virksomhet, og har vært en del av bybildet i Moss siden Barrat Andresen etablerte sin urmakerbedrift i 1920. Foretaket drives i dag av tredje generasjon Andresen, og har med sitt utvalg, service og kunnskap, opparbeidet seg en kundekrets som strekker seg langt utenfor Østfolds grenser.
Forrige fredag ble lokalene i Moss’ gågate fylt med rundt 30 klokkeinteresserte gjester, for en aften med Hamilton i fokus. Hamiltons Nordic Brand Manager hadde fløyet inn fra Sveits, og presenterte noen av de nyeste klokkene i kolleksjonen. For noen var dette en første mulighet til å ta og kjenne på klokkene, mens andre kom inn døren med Hamilton på håndleddet.
I norsk sammenheng har det neppe vært flere Hamilton-klokker samlet på en plass, og for de oppmøtte var kvelden en unik mulighet til å oppleve «alle» merkets klokker på nært hold. Fra militær-inspirerte Khaki Field og sommerlige Khaki Navy Scuba, til eksentriske Ventura og digitale American Classic PSR. Og skal jeg dømme ut fra engasjementet og reaksjonene, er det sveitsiske merket en god match med norske entusiaster.