NOMOS Glashütte

Er ikke så lenge siden de klinket til med 31 forskjellige, forholdsvis random, fargeutgaver av Tangente 38, da. Det er vel det mest kreative de har gjort på en stund.
Neida, og noen av dem var for så vidt fine. Bare ikke så fine...
Tror det hadde truffet meg bedre om det hadde vært på Club. Jeg synes Tangente kler best å være litt stilren, men det kan jo være at det bare er meg.

Må si jeg foretrekker «gammeldags» Nomos fremfor dobbel datovisning;)
IMG_0852.jpeg

Kjøpt? Eller bare prøvemontert?
Fine klokker,men ser ikke ut som det er det mest populære merket her inne/i norge.
Lager Nomos urverka sin selv? Fra bunn?
Even in the newly arisen corporate diversity of the Glashütte watch industry after 1990, the question of the "Glashütte" seal of quality was raised, taken to court, and finally answered by lawmakers in 2022. The Glashütte Regulation has made German watches from Glashütte a legally protected product since February 22, 2022. A watch protected under the Glashütte Regulation must have undergone at least 50 percent of its "essential manufacturing stages" in Glashütte. Only then may it carry the "Glashütte" designation of origin, for example, on the dial. What is meant by "essential manufacturing stages" is now clearly defined: the manufacture and casing of the movement and the final inspection of the watch. The following must take place entirely in the territory of town of Glashütte: the assembly and starting of the movement, the fine-tuning, the assembly of the dial, the installation of the hands and the encasement of the movement.
Kilde: https://nomos-glashuette.com/en/topics/selected-watches/glashutte-watches#anchor:glashuette-rule

• Liker
Reaksjoner: Raniets
Kjøpt? Eller bare prøvemontert?
Fine klokker,men ser ikke ut som det er det mest populære merket her inne/i norge.
Lager Nomos urverka sin selv? Fra bunn?
Den er kjøpt, er min kones og hun er veldig fornøyd. kun 8mm tykkelse og 200meter vanntetthet! føles både stilren men også sportslig da spesielt med lenken. men remmen gjorde den noe mer elegant og varmere.

lilla er ikke alltid lett å få pen synes jeg, kan fort bli litt knalsk. men denne er såpass dyp og mørk den ser mer svart ut hvis det er mørkt men er fremdeles en fin dyp lilla i sterk sol. også god lume

EDIT: Glemte svare på de andre spørsmåla. Nomos lager så og si alt selv ja og er håndtverkmessig gjerne en av valgene som gir deg mest kvalitet for penga. I tillegg har dem sin egen in-house escapement kalt NOMOS swing system (https://nomos-glashuette.com/en/club/club-sport-neomatik-34-purple-757#anchor:caliber)

Ville ellers anbefalt å snakke med dem hos Otteren, dem kan nok svare på alt du måtte lure på.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: JørgenO og Raniets