Jeg har to svære Rimowa for innsjekket bagasje.Tenkte å skrive litt om kofferten etter at den nå har vært i bruk i et år, har brukt den en god del på helgeturer og lengre turer men har faktisk klart å unngått innsjekking så langt. Så kofferten ser ut som den dagen den ble kjøpt, vel har sikkert fått noen småriper men ikke som man legger merke til.
Mange reagerer på vekten som er 4.2 kilo, har personlig ikke hatt noe problem med vekten i det hele tatt. Har fyllt den helt opp slik at den må presses igjen men har ikke opplevd at vekten er spesielt høy.
Må si at bare å bruke denne kofferten gir stor glede, veldig presis lukking, låsene har fungert uten problemer og den ruller veldig lett, mye lettere å ha med å gjøre enn de gamle billigere koffertene jeg har brukt før.
Så summa summarum var kjøpet av denne kofferten en kjempesuksess, og anbefales på det sterkeste.
Blir virkelig håndbagasjen veid?Min Rimowa Classic S cabinkoffert med lærhåndtak og «gammeldagse» låser har jeg hatt i 5 år nå, absolutt null problemer med noe som helst, har rullet på både brostein og det som er av ruglete overflater uten noe problemer med hjul. Vekten er 4.2 kilo, ser at mange utelukker den pga vekten men det har ikke vært noe problem det heller. Det store minuset er jo prisen som jeg ser har økt voldsomt siden jeg kjøpte den i 2018.
Det skjer sjeldent. Som langt over snittet frequent traveler, har jeg opplevd det to eller tre ganger siste året med SAS og Ethiopian. Hver gang med høyeste kortstatus og i midtre eller fremste kabin. Har derfor blitt mer bevisst på vekten siden jeg sjelden sjekker inn bagasje.Blir virkelig håndbagasjen veid?
Tror jeg har opplevd det en eller to ganger. Da Ryan Air.
For all del, jeg er fornøyd med Rimowa på mange måter, men den harde konstruksjonen fungerer dårlig for innsjekket bagasje og måten bagasjen kastes rundt i Vesten. Heldigvis har Rimowa svært god service og fikser de problemene som skulle dukke opp. Kostnadsfritt, ikke minst.
Blir virkelig håndbagasjen veid?
Tror jeg har opplevd det en eller to ganger. Da Ryan Air.
Æsj, jeg burde ha skjønt at jeg gav opp for tidlig da jeg lette etter ny reise-/jobbveske og landet på en DB Ramverk 26L. Ospreysekken der har mye av de samme fine løsningene (hurtig tilgang på bærbar PC uten å åpne sekken og hendig rom for toalettsaker), men ser faktisk ut som om den kunne være god å gå med over lengre tid, og muligheten til å stue vekk skulderreimene og hoftebeltet virker jo genialt. Billigere er den og, og ser ikke så altfor gæli ut heller.Er det å banne i kirken å foreslå f.eks. Osprey Farpoint 40? Ca.1,6kg, bruk den enten som bag eller ryggsekk når du løper gjennom flyplassen