Myke og gode canvas/sailcloth-remmer, tips?

speedieThomas

Støttemedlem
Medlem
15. mars 2017
Innlegg
1.502
Sted
Utenfor Oslo
Jeg har kjøpt billige canvas-remmer hos CNS før; de hadde noen veldig myke og behagelige canvas men CNS fører dem ikke lenger. Og det var jo ikke akkurat topp holdbarhet (hva kan man forvente for 100 kroner...)

16993745946205621669579335669745.jpg


Så, har noen av dere gode tips? De kan godt koste litt mer enn hos CNS hvis de er mer holdbare!

Pri #1 for meg med canvas (eller sailcloth, virker som disse to typene av remmer overlapper litt?) er at remmene er myke og behagelige fra start så man slipper månedsvis break-in før det blir behagelig å ha dem på seg.

Bonus points hvis det er quick release barretter! :)
 
Redigert:
 
Litt blank, men jeg liker’n
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Noen som har flere tips?

Ser etter sailcloth eller nylon (2-piece, ikke Nato), som ikke har skinn/gummi, kan brukes daglig uten å tas av, dvs svette og dusjing, og fordel om tørker fort. Og keepers som varer, gjerne i stål..
 
Noen som har flere tips?

Ser etter sailcloth eller nylon (2-piece, ikke Nato), som ikke har skinn/gummi, kan brukes daglig uten å tas av, dvs svette og dusjing, og fordel om tørker fort. Og keepers som varer, gjerne i stål..
Bestilte en av denne i går, så har ikke noen erfaringer selv enda. Men de har 15% avslag nå, så kom på rett under 600NOK m frakt.
Her er en YouTube video hvor de blir sammenlignet med Artem. De skal visstnok være 100% waterproof iflg beskrivelsen.
 
Jeg kjøpte en Hadley-R. Kevlar/Lorica i 20mm mange år siden (kanskje +10år?).
Den ble mye brukt på min Speedmaster og andre.
Disse tåler virkelig alt, men jeg anbefaler å bøye den godt før bruk.

IMG_20230909_140212363.jpg

1000002170.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Sprint210 og Zawatch