Den beste 17. mai-klokken?

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.283
Sted
Fredrikstad
Den store dagen er nesten her, og nøyaktig hva som blir å se på håndleddene til oss her inne kommer nok i en senere tråd :)

Men for å gjøre en vri på temaet før dagen – hva er ditt beste tips for den ultimate 17. mai-klokken?

Jeg setter en forutsetning om at klokken må være mulig å oppdrive innen rimelig tid, og være noenlunde innenfor budsjett for den typiske TS-er. Men kanskje regler er til for å brytes ;)

EDIT: Spørsmålet var opprinnelig todelt, men det ble litt rotete.
 
Redigert:
Tudor 1926 39mm på rem. Meget lekker og fåes med flere skivealternativer. Grusom på lenke - meget stilig og komfortabel på rem.
Pris: midt på 20k-tallet.
Tilgjengelighet: umiddelbart.
M91550.jpg
 
Liker @GrimReaper sitt forslag veldig godt!

Mine forslag er kanskje vanskelig å oppdrive - ettersom det er vintage klokker, men de er definitivt innfor budsjett
Vil tro jeg enten går for Certina Club 2000, Tudor Prince Date Day eller min arvede Certina Bristol 235.
Førstnevnte to har dato, sistnevnte har det ikke.

Tillegg: Dato er vel strengt tatt ikke nødvendig. Er vel kanskje den eneste dagen ila. året man ikke kan ta feil av dersom man beveger seg i tettbygde strøk.
 
17.mai er vel dagen for å være litt patriot så en norsk klokke må vel passe bra. Som i fjor blir det nok Heuer på meg da den er det "norskeste" jeg har.
20230517_114834.jpg


Ellers er jo 17.mai dagen for dress og muligheten for å finne frem de små vintage urene som stort sett ligger i boksen hele året er til stede. Tilgjengeligheten er vel god på disse rundt omkring.
Kanskje jeg tar på denne?
20240425_111645.jpg
 
Mitt svar: 17. mai er en dag da mange har en veldig forskjellig dresskode fra det man ellers har, og dressklokke er vel noe mange "normies" kanskje ikke har liggende til hånds.

Og når noen utenfor TS-galehuset vårt spør meg om det, så er standardsvaret mitt: bare kjøp en nøytral, god Orient så har du iallefall den basen dekket på en anstendig måte :)


1715584921977.png
 
Svaret for meg er en 33-34mm vintage-klokke, typ Omega, Longines e.l. Mange har en sånn i en skuff. De viderefører en tradisjon. Og dagen handler jo om tradisjon. Har du ikke en i en skuff kan du få en for noen få tusenlapper og starte din egen tradisjon.