Ditt beste funn eller kupp?

Medlem
15. feb. 2023
Innlegg
163
Sted
Bergen
I det siste har jeg lest noen veldig morsomme blogg-innlegg fra USA om klokkeinteresserte som finner finner skatter i bruktbutikkene. Som historien om denne gamle navitimeren som lå til sags for 50cent:
4996206c-95ff-4a26-983d-d231f81b4ba2_3510x2603.jpeg


Veldig god lesning. Men jeg ble nysgjerrig. Er det noen som har gjort et skikkelig kupp her til lands? Funnet en skikkelig fin klokke billig på loppemarked eller lignende?
Online gjelder selvsagt også!
 
Da jeg nettopp hadde fullført utdannelsen på Jernbaneskolen ville jeg feire med et klokkekjøp.
Dette var i 2011. Midt på natta kom det ut en 2.5 år gammel Omega Speedmaster Professional Sapphire Sandwich til 15k på Finn.
Den kostet 29900kr ny på denne tiden.
Jeg sendte en hyggelig melding og sa jeg kunne by 10k, men siden jeg var student var dette faktisk hele budsjettet.
Han svarte at vi kunne møtes og diskutere det dagen etterpå.
Dro i en minibank og tok ut 10k i kontanter, og dro videre for å møte han på et kjøpesenter i Oslo.
Etter litt frem og tilbake, og at jeg påpekte at jeg allerede hadde vært ærlig og sagt at 10k var hele budsjettet, så godtok han budet.
Klokka var komplett med boks, papirer og kvittering fra Thune. Den fremstod som så å si ubrukt. Jeg har den fortsatt i dag, 13 år senere.
I dag koster en ny, men oppdatert, Speedy Sapphire Sandwich 102k MSRP. Det er helt koko.
IMG_3374.jpeg
 
Beste kjøp...

Tja, jeg er veldig fornøyd med en Tissot Navigator Chrono i gullplett som jeg fant hos han Merete i Ålesund.

Mener jeg betalte en femtilapp. Den ene chrono-pusheren er litt slitt (kosmetisk - fungerer helt fint), men ellers var uret som nytt og trengte bare en liten overhaling hos urmaker før det holdt tid så jeg nesten ble rørt - mener jeg betalte 3590kr for komplett service, nytt pleksiglass og en Hirsch skinnreim med foldespenne.

Åja, også en femtilapp for uret.

Bildet er skamløst rappet på nettet, da jeg er for lat til å rusle ned i klokkeboksen for å hente den for å ta et bilde...
Skjermbilde 2024-06-10 191603.png


Jeg elsker det. Fantastisk look. Sunbursten er et syn for guder i godt lys, skiven lever virkelig.
 
Redigert:
Hvordan var historien om en far i et korps som dro kjensel på en Omega SM300 i en lot med smykker og skrot som korpset hadde fått inn. Plukket den ut og fikk lov av arrangør til å ta den med til urmaker for å få det bekreftet. Far hadde rett og korpset Solgte klokken på Finn.no for 5-sifret fremfor 200,- på loppis.

Var ikke faren medlem her?
 
Mulig det er denne jeg hadde et minne om: