Klokkegnomen har vært på ferde. Du har 200 000 og 24 timer

Jeg er nok litt irritert på denne Klokkegnomen…. For jeg kunne gjerne ønske meg noe høyere budsjett, og at det var lov å gjenskaffe noe av det man mistet…. MEN han gir meg en mulighet til å teste noe nytt, og kanskje er dette muligheten for prøve en modell man har tenkt litt på men ikke fått realisert…

Først vil jeg erstatte den gode følelsen jeg har med min Speedmaster. Nå blir den hvit og med safirglass. Koster vel rundt 105k?

IMG_0598.jpeg


Så er jeg veldig i tvil om hvilken av disse jeg vil slå til på, og vil nok umiddelbart sette meg på et fly ned til et sentralt sted i Europa for å kunne være i posisjon til å få kjøpt IWC’en brukt om det var den jeg endte opp på (Det er god margin i budsjettet til å flybilletter for å hente klokker). Altså enten en IWC Aquatimer Cousteau Divers limited fra rundt 2005 eller en ny Tudor Pelagos FXD i sort. 40-60k brukes her…
IMG_0599.jpeg


IMG_0603.jpeg


Til slutt ville jeg valgt en fantastisk hverdagsklokke som også fungerer til fint… Nomos Tangente 38. At man fremdeles får slike elegante og teknisk gode klokker med mening til den prisen er underlig. Men marked er marked… Denne koster vel 21k ny, men selges langt billigere brukt.

IMG_0602.jpeg
 
Elsker denne typen tankeeksperimenter, jeg!
Jeg legger til grunn at jeg kan riste løs en fin 16710 for 150'.

1720007414526.png


Den tør jeg ikke bade med, så da må jeg ha en beater. Frister med BB54, men blir nok for lik GMTen, så jeg går for en flunkende ny doxa 200t.

1720007477623.png


Da gjenstår det bare en dressklokke, og jeg hadde gått for en brukt Cartier Tank av noe slag.

1720007555726.png


Jeg tror jeg er innafor budsjett, klarer å skaffe dem, og blir relativt fornøyd.