Kjøkkenutstyr-tråden (utstyr, redskaper og apparater)

Inspirert av @holmby sin beretning om riskoking i Dette gjør livet godt å leve, så puster jeg litt liv i denne tråden (og utvider omfanget av emner litt).

Jeg vil slå et slag for skikkelige riskokere. Ikke den «dumme» typen som stort sett selges i norske butikker, men skikkelig vare av koreansk eller japansk herkomst.

For rundt 3-4 år siden falt valget mitt på en riskoker med trykk-koke-funksjon fra koreanske Cuckoo, og jeg har ikke sett meg tilbake. Selv min bedre halvdel, som fnyste av tanken om enda en stor kjøkkendings til flere tusen kroner, elsker den.

Risen blir ganske enkelt mye bedre. Og maskinen er veldig enkel å både rengjøre og betjene (uten at jeg har utforsket alle innstillingene og mulighetene).

Har hatt Zoujirushi riskoker i hjemmet siden sist jeg bodde i Japan. Det er fantastisk!
 
Er også en fornøyd Zojirushi eier - har en NS-YMH10

Er en ganske basic av meg når det kommer til bruken, så gikk ikke for den mest fancy modellen, men bruker ofte timeren slik at jeg kan komme hjem til ferdigkokt ris, og "keep warm" funksjonen funker knall om man blir litt forsinket eller vil beholde litt ekstra ris til kveldsmaten.

Satser på at kvaliteten gjør at den lever like lenge som sidemannen :mrgreen:

DSC02547.JPG
 
Er også en fornøyd Zojirushi eier - har en NS-YMH10

Er en ganske basic av meg når det kommer til bruken, så gikk ikke for den mest fancy modellen, men bruker ofte timeren slik at jeg kan komme hjem til ferdigkokt ris, og "keep warm" funksjonen funker knall om man blir litt forsinket eller vil beholde litt ekstra ris til kveldsmaten.

Satser på at kvaliteten gjør at den lever like lenge som sidemannen :mrgreen:

Vis vedlegg 372995
knall design på assistenten - minifabrikk! :love: