Glashütte Original-tråden

Glashütte Original Senator Excellence Panorama Date Moon Phase Ref 1-36-24-02-02-64

gsen24.jpg

Here we have a new dial that is galvanized grey surface with finely grained embossing, roman appliques made of solid gold, blue coated.

gsen22.jpg

It comes with a blue synthetic material strap.

gsen7.jpg

The blue coated romans and hands really change color in different angles.

gsen8.jpg

The blue and gold moonphase disc and the blue backgrond color at the panorama date discsblends in well with this choice of hands and dial.

gsen14.jpg

The case is 40mm and the total height is 12,20mm.

gsen10.jpg

The case is made of stainless steel and the watch is waterproof to 5 bar.

gsen4.jpg

The blue parts isreally visible.

gsen11.jpg

gsen6.jpg

gsen13.jpg

Glashütte Original has really made textile straps work, normally it looks cheap on a watch in this price range but here it doesn't.

gsen15.jpg

gsen16.jpg

gsen12.jpg

gsen17.jpg

gsen9.jpg

gsen23.jpg

gsen5.jpg

The galvanized grey surface and the framed moonphase ger en bra balance.

gsen25.jpg

The cutted 4 is so cool.

gsen1.jpg

The calibre 36-24 has 100 h power reserve and 28.800 vph, equivalent to 4 Hz.

gsen18.jpg

The new skeleton logo at the rotor looks better than the filled one IMO.

gsen19.jpg

gsen21.jpg

You got what you expect from Glashütte Original, a three-quarter plate with stripe finish balance cock engraved by hand, regulator-free fine adjustment with swan-neck spring.

gsen20.jpg

gsen26.jpg

gsen2.jpg

gsen3.jpg

Jeg har omtrent akkurat 2 måneder på å overbevise noen om at jeg har vært ekstra snill i år:p ("500k Platina-snill...")
1729865519497.png

Ser etter ny klokke og vurderer blant annet Senator Exellence Panorama Date/Moon Phase eller PanoMaticLunar. Disse har jo vært på markedet noen år og prøver å finne informasjon om ulike versjoner av disse gjennom årene (endringer i urverk, kasser, skiver m.m.).
Er det noen som vet hvor jeg finner det? Har prøvd å søke, men finner mest overfladisk info.

Glashuette_Original-1-90-02-42-32-05-Detail-3-1240x820.jpg

Ser etter ny klokke og vurderer blant annet Senator Exellence Panorama Date/Moon Phase eller PanoMaticLunar. Disse har jo vært på markedet noen år og prøver å finne informasjon om ulike versjoner av disse gjennom årene (endringer i urverk, kasser, skiver m.m.).
Er det noen som vet hvor jeg finner det? Har prøvd å søke, men finner mest overfladisk info.

Har du prøvd å ta kontakt med GO? Har alltid fått svært detaljerte svar på mine spørsmål.

• Liker
Reaksjoner: AJ.82

På "Watch wiki" kan man jo begynne, men dette blir vel også litt overfladisk. Man kan ihvertfall gå inn på forskjellige modeller og calibre. Det er ihvertfall en start :)

https://www.watch-wiki.net/doku.php?id=glashuette_original

Panomaticlunar er jo selve essensen av GO;). Selv har jeg XL versjonen, som med sine 42mm ikke er så "veldig XL".

Det er forøvrig en fin omtale av denne på tidssonen.no som du sikkert har sett: https://www.tidssonen.no/glashutte-original-panomaticlunar-xl/

• Liker
Dette er flotte klokker, lykke til med valget! Et tips kan være å ha litt is i magen til de kommer på salg hvis du går for GO. Thune hadde gode tilbud på GO mot slutten av fjoråret. Jeg tror at det også gjaldt kurante modeller og ikke bare «udda fågels».

• Liker
Dette er flotte klokker, lykke til med valget! Et tips kan være å ha litt is i magen til de kommer på salg hvis du går for GO. Thune hadde gode tilbud på GO mot slutten av fjoråret. Jeg tror at det også gjaldt kurante modeller og ikke bare «udda fågels».
Takk for tips. Kanskje ikke så dumt. Har ikke dårlig tid, så lenge ikke lysten tar overhånd 😛
Vet du sånn ca hva rabatten lå på? Var innom der i romjulen, men da var det en annen type klokke jeg så etter…

Takk for tips. Kanskje ikke så dumt. Har ikke dårlig tid, så lenge ikke lysten tar overhånd 😛
Vet du sånn ca hva rabatten lå på? Var innom der i romjulen, men da var det en annen type klokke jeg så etter…
Vil tro det er dette salget det refereres til?

• Liker
Nevnte det i en annen tråd tidligere også. Følg litt med på disse AD'ene rundt forfall for mva termin 10.okt spesielt. Da er nok likviditeten sår etter dårlige sommermåneder. Ikke tilfeldig at de palmer dyre modeller ut med 40-50% avslag rett før momsen forfaller. 10 april kan også være en dato å følge med på da mange bedrifter har lav turnover og behov for kapital når juletoppen begynner å tynne seg ut.

Nevnte det i en annen tråd tidligere også. Følg litt med på disse AD'ene rundt forfall for mva termin 10.okt spesielt. Da er nok likviditeten sår etter dårlige sommermåneder. Ikke tilfeldig at de palmer dyre modeller ut med 40-50% avslag rett før momsen forfaller. 10 april kan også være en dato å følge med på da mange bedrifter har lav turnover og behov for kapital når juletoppen begynner å tynne seg ut.
Takk for veldig nyttig tips🙂