Dagens sko!

Hei,

Unnskyld off-topic, men har et par C&J Boston penny loafers i oxblood som får for lite fot-tid. Mye av grunnen er at jeg ikke eier et belte i samme farge og dermed bruker disse når jeg har på meg genser som dekker livet. Hva mener dere; MÅ belte og sko matche, eller er det innenfor med oxblood og mørk brun sammen?
Ikke glem at klokkeremmen også må matche sko og belte ;)
Neida,, joda, neida, men til okseblod fargede sko så hadde jeg nok heller valgt et sort fremfor et brunt belte.
 

Mulig det funker for dere som kan gjøre egne vurderinger, men i mitt hode er sort mye kaldere og tilhører et annet nivå av formalitet. Jeg tenker at hvis jeg kan/bør bruke et sort belte til et antrekk er det sannsynligvis sorte sko jeg bør ta på meg.

Jeg er riktignok ganske fargeblind og forholder meg til malingsfarger gjennom NCS-skalaen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Smokeless
Bruker sko med gummisåle, gjerne med fettet skinn eller semsket for skikkelig regnværsdager. (Paraboot er et godt alternativ) Om det skulle begynne å regne mens jeg er ute med lærsåler lar det jeg stå til. Såpass skal de tåle. Synes kalosjer ser teit ut.
Kjære skoister, hvordan løser dere regn? Kalosjer? Støvler med gummisåle?
 
  • Liker
Reaksjoner: Tommasso
sko med gummisåle

Dette.

Ellers husker jeg fra noen-og-tredve år siden at jeg klarte å ødelegge et par helt nye lærsåler på en - 1- bytur. Det var plaskregn og Oslo Kommunes strøsand overalt, og den strøsanden var ikke sand, men noe mørk stein med fryktelig skarpe kanter. Satt i bakfylla med pinsett og kniv og prøvde å plukke stein fra langt inni sålene, gav opp, og måtte til skomaker og slipe ned og legge på sparesåler i gummi. Har brukt gummisåler eller lærsåler med gummi sparesåle hvis det har luktet nedbør siden.
 
IMG_5405.jpeg