Magnetisme

Medlem
15. des. 2012
Innlegg
42
Har en Tudor Ranger som plutselig sakket seg mer enn den hadde gjort, trodde ikke magnetisme var et tema på ei slik klokke. Prøvde allikevel, med en billig avmagnetisere som jeg kjøpte på eBay den gangen jeg hadde Seiko. Og ja det hjalp, nå er den godt innenfor +/- 1sek i døgnet igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg og andres
Har en Tudor Ranger som plutselig sakket seg mer enn den hadde gjort, trodde ikke magnetisme var et tema på ei slik klokke. Prøvde allikevel, med en billig avmagnetisere som jeg kjøpte på eBay den gangen jeg hadde Seiko. Og ja det hjalp, nå er den godt innenfor +/- 1sek i døgnet igjen.
Hei
Hvor mye for sakte gikk den? Spør siden jeg trodde magnetiserte klokker går for fort.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Breitlingen mistet plutselig halve gangreserven og stoppet etter 23 timer. Var innom urmaker Andresen i Moss og de fant ut at den var magnetisert med en Amplitude på kun 127. Etter en runde avmagnetisering har den nå en Amplitude på 287 og går med + 1 sekund i døgnet..
Kjempeservice av Andresen på en lørdag formiddag!
1000000945.jpg
1000000942.jpg
 
Hei
Hvor mye for sakte gikk den? Spør siden jeg trodde magnetiserte klokker går for fort.
Hei, ca 5 sek i uka. Da klokka var ny var avviket tilnærmet null og etter avmagnetisering er den tilbake til der den var ny.
Har hatt mange klokker, deriblant flere Rolex, har aldri hatt noen som går mer riktig enn denne.
 
  • Haha
Reaksjoner: Labbos