Vintage Omega

Medlem
12. juli 2024
Innlegg
4
Sted
Klepp
Har en gammel Omega. Men trenger hjelp med info da jeg fant den hos mine besteforeldre. Noen som kan hjelpe?


IMG_3938.jpeg
IMG_3939.jpeg
IMG_3936.jpeg
 
Omega med kaliber 100 eller med mer spesifikk kaliber betegnelse 26,5T ..
Klokka er fra midten av 1940 tallet utfra serienummeret på verket (10 mill)
 
Hva er realistisk pris på denne evt?
Hei og velkommen til forumet.
Denne var knallfin!

Aner du noe om når denne sist kan ha vært til service?

Vil tro pris vil kunne være avhengig av det, og i hvor stor grad den er inntakt med originale deler etter tidligere service.

Jeg ville sterkt vurdert å beholde den, kostet på den service hos en urmaker med erfaring, og så latt den gå i arv.
 
Hei og velkommen til forumet.
Denne var knallfin!

Aner du noe om når denne sist kan ha vært til service?

Vil tro pris vil kunne være avhengig av det, og i hvor stor grad den er inntakt med originale deler etter tidligere service.

Jeg ville sterkt vurdert å beholde den, kostet på den service hos en urmaker med erfaring, og så latt den gå i arv.
har ikke noe info om service, men testet den i går men tidtaker på tlf, holder tiden ganske presist, vil si den er lett å trekke opp.
er ikke min type klokke.
 
Som nevnt avhengig av tilstand. Går klokken og holder tiden, lett å trekke og stille?
@Hoover er kanskje den beste til å svare på verdi i dagens marked. Fin klokke som ser original ut
testet den opp mot tidtaker på mob, holdt tiden ganske presist. vil si den er fin tilstand med tanke på alder