Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Kom over denne på finn.no, SRK047, et aldri så lite nikk til Credor?
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Pogue revival-ish.

Skjermbilde 2024-07-05 kl. 16.58.49.png
 
Prisen vil nok heller være 8-9k

 
Prisen vil nok heller være 8-9k

... Og fire-fem på chrono24 (før mva) etterhvert antagelig... :)

Uansett. Disse speedtimer-solar modellene har frista en stund, men jeg trenger virkelig ikke en monokrom sportsklokke til så jeg har klart å dy meg. Denne derimot!
 
Redigert:
8798,- er veil for de andre 41mm Speedtimerne

 
seiko-prospex-spb453-tidssonen-8.jpg


Sponset: Seiko sendte meg den nye SPB453, som jeg har fått teste skikkelig i to uker. Her er min lille rapport med tanker og erfaringer fra perioden.

Jeg var nylig i Göteborg og fikk da prøvd både SPB451 og SPB453. Jeg er skikkelig imponert over klokkene, spesielt med tanke på prisen. De ligger behagelig på handa, og gir et solid inntrykk med form og finisj. Endelig en Seikolenke jeg virkelig liker.

20240705_162411.jpg
 
Fikk også prøvd på SLA041, den var tøff!

20240705_161919.jpg


Var innom flere butikker, og jeg ble tatt høflig imot hos de fleste. Den klart triveligste opplevelsen var hos Magnussons Ur i Korsgatan. Gøy å møte en entusiastisk selger som var like klokkeinteressert som meg.
 
Kjøpte du? Christensen har i outlet’n
Nei, jeg gjorde ikke det. Ser at Christensen har SLA042 til 32 468 kroner, litt ulike detaljer sammenlignet med SLA041, men tøff klokke til det som sikkert er en god pris. Selv om den blir litt i høyeste laget for min del. Det dukker stadig opp varianter på finn.no med mekanisk urverk som ikke er av SLA-serien og i priskategori 15 000 til 20 000 kr.
 
Jeg er nysgjerrig på om noen av dere har denne boken:
The history of the Seiko Alpinist + 5 Sports Speed-timer, av Sadao Ryugo

Dersom noen som eier den ikke vil selge, kan jeg få låne den?
Dette løste seg elegant. Forfatteren, mr Sadao Ryugo, viste seg svært imøtekommende, og hadde heldigvis et ekstra eksemplar :geek: