Sigarer og lightere

IMG_4339.jpeg
 
Pakke med Cohiba som ikke har lagt i humidor på ca 15 år. Kan de røykes? Kan de reddes? Tenkte å prøve meg på en i morgen, ser for meg at de er så knusktørr at den smuldrer opp når jeg kutter. Trenger noen råd fra sigarelskere
IMG_6803.jpeg
 
Pakke med Cohiba som ikke har lagt i humidor på ca 15 år. Kan de røykes? Kan de reddes? Tenkte å prøve meg på en i morgen, ser for meg at de er så knusktørr at den smuldrer opp når jeg kutter. Trenger noen råd fra sigarelskere
Vis vedlegg 372679
Legg dem i humidoren i en god stund, så blir de i hvertfall røykbare. At de har mistet noe av piffen på veien er nok sannsynlig. Her snakker vi jo ekstremt dyre sigarer (i min verden) så hadde gitt det noen måneder for å teste
 
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr
Legg dem i humidoren i en god stund, så blir de i hvertfall røykbare. At de har mistet noe av piffen på veien er nok sannsynlig. Her snakker vi jo ekstremt dyre sigarer (i min verden) så hadde gitt det noen måneder for å teste
Får fine frem humidoren, lenge siden den var i bruk. Kan jo håpe at luftfuktigheten her i Bergen har klart å holde litt liv i pakken:)
Takk for svar
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: andersen og Ole
Pakke med Cohiba som ikke har lagt i humidor på ca 15 år. Kan de røykes? Kan de reddes? Tenkte å prøve meg på en i morgen, ser for meg at de er så knusktørr at den smuldrer opp når jeg kutter. Trenger noen råd fra sigarelskere
Vis vedlegg 372679

Dessverre kan ikke disse reddes. Når oljene først har tørket ut så er det ingen måte å få de tilbake. Du kan få tilbake fuktigheten, og de kan røykes. Men de vil aldri bli bra igjen
 
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr
My Viking wifi asked me what I was thinking of doing with all those empty cigar boxes. I said that I'm going to make a big house for the bird's, she said “ you've got 5 minutes” the rest is history. :rolleyes:
IMG_20201019_092419.jpg
 

Håndrullet i Norge​

Sorte Mand 1998 heter den eneste "norske" håndrullede sigaren. Sigarmester Terje Nøkleby har hatt jobben med å rulle samtlige 3000 som legges ut for salg.

Årgangsutgaven av Sorte Mand er spesiell i det den er håndrullet av 100 prosent Havana-tobakk. Tobakksbladene sigarene er rullet av er strippet etter god håndverkstradisjon. Innlegget er sammensatt av Vuelta Abajo 1995, en mørk og spesielt godt fermentert tobakk; av Vuelta Abajo 1994 som er lys og lett men rik på krydder samt Remedios 1997 som tilfører sigaren kraft og sødme. Om Bladet er Remedios 1994 som gir sigaren en utsøkt honning aroma. Til slutt er det dekkbladet som er en Vuelta Abajo 1994 som bidrar med en rund smak av solbær og vanilje. En behagelig og lett røkt sigar som også kvinner vil sette pris på. Volum er dessuten begrenset til 3000 stk. Sigarene er derfor nummerert og selges i esker à 10. Den perfekte julegave til alle de som har alt? Bak merket Sorte Mand som har eksistert i en årrekke står Tiedemanns Tobaksfabrik. 08.11.98
IMG_20240526_111145.jpg
 

Håndrullet i Norge​

Sorte Mand 1998 heter den eneste "norske" håndrullede sigaren. Sigarmester Terje Nøkleby har hatt jobben med å rulle samtlige 3000 som legges ut for salg.

Årgangsutgaven av Sorte Mand er spesiell i det den er håndrullet av 100 prosent Havana-tobakk. Tobakksbladene sigarene er rullet av er strippet etter god håndverkstradisjon. Innlegget er sammensatt av Vuelta Abajo 1995, en mørk og spesielt godt fermentert tobakk; av Vuelta Abajo 1994 som er lys og lett men rik på krydder samt Remedios 1997 som tilfører sigaren kraft og sødme. Om Bladet er Remedios 1994 som gir sigaren en utsøkt honning aroma. Til slutt er det dekkbladet som er en Vuelta Abajo 1994 som bidrar med en rund smak av solbær og vanilje. En behagelig og lett røkt sigar som også kvinner vil sette pris på. Volum er dessuten begrenset til 3000 stk. Sigarene er derfor nummerert og selges i esker à 10. Den perfekte julegave til alle de som har alt? Bak merket Sorte Mand som har eksistert i en årrekke står Tiedemanns Tobaksfabrik. 08.11.98 Vis vedlegg 373723
Fantastisk! Sorte Mann var en rimelig favoritt på 80-90 tallet. Konstaterer at esken nå er tom :confused:
Kveldens her:
IMG_0582.jpeg