Lego

Spaceone Tellurium
Aha, glemte det. Veldig kul klokke, men litt usikker på hvor mye jeg hadde brukt den, så den er på vent hos meg.
Den har vel en mer presis månefase på 29,5 døgn, mens året bare er 365 dager. Den mangler vel tilten på jordaksen, og jeg er litt usikker på om jordkloden og solen også roterer som på LEGO-modellen.
1716832683106.png
 
  • Elsker
Reaksjoner: Grendel
Aha, glemte det. Veldig kul klokke, men litt usikker på hvor mye jeg hadde brukt den, så den er på vent hos meg.
Den har vel en mer presis månefase på 29,5 døgn, mens året bare er 365 dager. Den mangler vel tilten på jordaksen, og jeg er litt usikker på om jordkloden og solen også roterer som på LEGO-modellen.
Vis vedlegg 370631
Tror ikke de har rotering på jord og sol nei
 
  • Wow
Reaksjoner: Grendel
Du har det opprinnelige Geochron her, (https://www.geochron.com/).
Fantastisk klokke. Mekanisk selvfølgelig! Virker fantastisk! Et virkelig verdensur. Da jeg arbeidet på Teknisk Museum hadde de en slik. Fascinerende å se på! Tilbragte mye tid med å se på den. Savner den virkelige!

Lego har noe å strekke seg etter. Klarer nok å få til en (full)god 'nesten '.
 
Heftige saker.
Et lite tips (som jeg også delte med Lego) er julekalender til barna.
Jeg kjøpte et fint sett til hver. Fordelte brikkene og bruksanvisningen i 24 poser. En pakke hver dag. Det ble ca like mange deler og bygging hver dag. Selvfølgelig uteble tittelbildet. Så de fikk ikke se hva dette ble før mot slutten av desember.

Lego har ikke kommet med noe "tilsvarende" enda. Kanskje det kommer.
Hjemme hos oss er dette fortsatt en suksess. Både med "Lego-kalender" eller "puslespill-kalender".

8
 
Jeg og fruen bygget de her blomstene over et godt glass vin. Det gav mersmak. Bygget bonsai treet også, men det har jeg ikke bilde av tilgjengelig nå. Vurderer en av de to her som neste.
 

Vedlegg

  • IMG_2232.jpeg
    IMG_2232.jpeg
    97,6 KB · Visninger: 0
  • IMG_3049.jpeg
    IMG_3049.jpeg
    189 KB · Visninger: 0
  • IMG_3050.jpeg
    IMG_3050.jpeg
    208,2 KB · Visninger: 0
Fantastisk!!!
Det ser ut til å være fungerende gear, firehjulstrekk og fjærer?!

Benytter også anledning til å tipse om denne utstillingen. Jeg har ikke sett den selv enda, men har blitt anbefalt.


Kreativ bruk av legoklosser.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: jvj75 og chrbir