Jeg ser etter en klokke fra mine barns fødselsår og har funnet en 2019 Cartier Tank Solo, som jeg vurderer å kjøpe. Klokken har dimensjonene 24x30mm, og jeg tenker at den kunne passe fint til min datter i fremtiden. Jeg planlegger å bruke den selv til å begynne med, og senere la henne overta den sammen med eventuelle andre klokker fra 2019 jeg måtte komme over. Selv om det er vanskelig å forutsi hva hun vil like når den tid kommer, tenker jeg at en Tank-klokke er et trygt og tidløst valg.
Men her kommer spørsmålet: Jeg har en håndleddsmåling på omtrent 16,5–17 cm, og for referanse ser en 39 mm Speedmaster slik ut på meg. Legger også ved et bilde av en F-91W, som har 37.5x34.5mm Siden jeg ikke får prøvd Cartier-klokken på forhånd, lurer jeg på om den vil være for liten til meg, selv om Tank-klokker er kjent for å være i mindre størrelse. Burde jeg heller vurdere en litt større modell? Og hvis jeg velger en større størrelse, kan det bli for stort for en (antatt gjennomsnittlig) jente i fremtiden?