Leirbål for venner av Radium Instruments

Hvordan er det med Radium og vanntetthet? På nettsidene står det at de ikke er egna for svømming. Tenker det gjør den lite aktuell som dagligklokke for min del, da jeg tenker at en dukkert bør være minimum av hva en klokke skal tåle. Noen som vet?
Det er vel både angitt 10 ATM  og ingen svømming. Jeg har ikke trykktestet min. Noen som har?

Nettopp vanntettheten er det jeg synes er den største ulempen med Radium. Noen som vet om den nye stålkassen er bedre sikret?
 
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly
Tror de har noen som tåler litt mer
Edit:ser kanskje ikke sånn ut.mener å huske at noen av modellene ikke hadde denne merkingen
 
Redigert:
IMG_6514.jpeg


Original SL ute på luftetur i ny bil
 
Litt mer info:
 
Litt mer info:
Ser ut som den tåler like mye som en tanks, men "ikke egnet for bading". Skjønner ikke helt hvorfor de legger seg på denne linja med alle sine klokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Ser ut som den tåler like mye som en tanks, men "ikke egnet for bading". Skjønner ikke helt hvorfor de legger seg på denne linja med alle sine klokker.
Tipper det handler om garanti. Muntlig har jeg fått beskjed om at de er vanntette, tåler en svømmetur og er testet for det. Men enig. Bør ikke være redd for en dukkert i et fjellvann på tur med en slik klokke. Bada nylig i Juvass med min. I fjor fikk den en dukk i Rondvass. Begge gangene glemte jeg klokka på armen. Som overlevde:) Forøvrig er ikke Radium min sommerklokke.
 
Ser ut som den tåler like mye som en tanks, men "ikke egnet for bading". Skjønner ikke helt hvorfor de legger seg på denne linja med alle sine klokker.
Støttes. Disse burde ha skrukrone. Har dette noe med å gjøre at urkassene er laget i aluminium?
 
  • Liker
Reaksjoner: hbf
Tipper det handler om garanti. Muntlig har jeg fått beskjed om at de er vanntette, tåler en svømmetur og er testet for det. Men enig. Bør ikke være redd for en dukkert i et fjellvann på tur med en slik klokke. Bada nylig i Juvass med min. I fjor fikk den en dukk i Rondvass. Begge gangene glemte jeg klokka på armen. Som overlevde:) Forøvrig er ikke Radium min sommerklokke.
Hvis de er vanntette så hadde de hatt mye å vinne på å ha dette i kommunikasjonen. De skriver jo trykktestet til 100m, men så kommer det med ingen bading rett etterpå. Blir litt merkelig bare for en sånn type klokke.