Dagens kjøpetips

Hadde jeg hatt mer enn kroner null (0,-) på klokkekontoen…:
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby og Oddemann
Hadde jeg hatt mer enn kroner null (0,-) på klokkekontoen…:
Janei.
Tenk å ha prioritert litt annleis akkurat no ja...
 
Janei.
Tenk å ha prioritert litt annleis akkurat no ja...

4960,- i 1982. Ifølge kjapp googling så var snitt månedslønn i 1980 7-8000 kroner, så denne kostet deg da ca rett over en halv månedslønn. Justert for inflasjon ville prisen i dag vært 18 188,-.

Snittlønna i dag er 39600 kroner, så en sub date vil koste deg ca 3 månedslønner i dag. Så hvis ikke matten min er fullstendig på bærtur er det da en økning på 600% i pris vs lønn.

Verdiøkningen på klokken over 22 år er da nesten 1000% hvis du bruker kjøpspris justert for inflasjon.

Ikke relevant i det hele tatt for klokken, men men :p
 
4960,- i 1982. Ifølge kjapp googling så var snitt månedslønn i 1980 7-8000 kroner, så denne kostet deg da ca rett over en halv månedslønn. Justert for inflasjon ville prisen i dag vært 18 188,-.

Snittlønna i dag er 39600 kroner, så en sub date vil koste deg ca 3 månedslønner i dag. Så hvis ikke matten min er fullstendig på bærtur er det da en økning på 600% i pris vs lønn.

Verdiøkningen på klokken over 22 år er da nesten 1000% hvis du bruker kjøpspris justert for inflasjon.

Ikke relevant i det hele tatt for klokken, men men :p

Stemmer nok det, og prisveksten har uten tvil vært disproporsjonal. Men, jeg skulle likt å sett ett regnestykke som tok hensyn til hva man i snitt hadde til overs i disponibel inntekt på samme tid når alle nødvendige kostander var dekt...
 
Stemmer nok det, og prisveksten har uten tvil vært disproporsjonal. Men, jeg skulle likt å sett ett regnestykke som tok hensyn til hva man i snitt hadde til overs i disponibel inntekt på samme tid når alle nødvendige kostander var dekt...
Jeg er nok ikke riktig person å spørre om det dessverre, men det finnes vel økonomer her på forumet som kanskje har en ide?
 
Sinn 556 I til under 10 000 kr er ikke et dumt kjøp, men uten lenke.
 
Tudor BB til under 20 000 kr er ikke et dumt kjøp, men uten lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid og Pippen
Tudor BB til under 20 000 kr er ikke et dumt kjøp, men uten lenke.

Hva tenker du er en fornuftig pris for samme modell med lenke (+ skinnreim og nato) og uten «kakk» i bezel?

Jeg vurderer å selge min for å finansiere annen moro. Har selv tenkt 25 000 må være en grei pris.

IMG_5805.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken og seiltid
Hva tenker du er en fornuftig pris for samme modell med lenke (+ skinnreim og nato) og uten «kakk» i bezel?

Jeg vurderer å selge min for å finansiere annen moro. Har selv tenkt 25 000 må være en grei pris.

Vis vedlegg 380064
Jeg kjenner ikke markedet for disse godt nok til å gi deg noen råd, men klart at din pakke er mer attraktiv.

Jeg vet bare at 18’ annonsepris er lavt for en dykker fra Tudor.
 
  • Liker
Reaksjoner: Audjoh
Noen som kjenner til Zenith Chronomaster Sport Rose gull?
Har vurdert denne en stund, men kjenner ikke merket så godt.
Vurderere den opp mot Rolex YM 40 Rose gull.
Noen anbefalinger tas i mot med stor takk