Den store Rolex Explorer-tråden

Exploreren fikk være med på årets sydentur.
Fungerer like fint etter at jeg kjøpte den ny i 2016. Om det er snorkling, høgging av ved, eller jobb på kontoret og i heissjakta får den være med.
IMG_0139.jpeg

Suveren turklokke! :cool:

IMG_7272.jpeg

IMG_7282.jpeg

IMG_7281.jpeg

Gull var jo helt nødvendig:
- må jo matche gifteringen
- trenger noe flott å se på underveis
- litt ekstra verdi å kjøpslå med når man møter de skumle røverstsmmene i fjellheimen
- litt lettere for redningsmannskapene å se lysrefleksjonen i det fjerne
- gradvis tilpasning til den dagen helgull Explorer kommer
- osv.
;)

Kjøpte en slik til kona når de kom. Er egentlig litt misunnelig
Kan jeg godt forstå. Den var verken fugl eller fisk for meg når den kom, men den vokser veldig på meg. Dessverre bare 36 som blir for lite for meg. Men sikkert ikke helt utenkelig at de viderefører TT over på 40mm etterhvert også.

Kan jeg godt forstå. Den var verken fugl eller fisk for meg når den kom, men den vokser veldig på meg. Dessverre bare 36 som blir for lite for meg. Men sikkert ikke helt utenkelig at de viderefører TT over på 40mm etterhvert også.
Enig. Jeg er misunnelig for den er lekker og det syntes jeg fra dag 1, men med 36mm blir den for liten for meg.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Denne er så sexy! Hadde den kommet i 40mm hadde jeg ryki :love: rart hvordan enkelte modeller vokser på en. Høstfargene i bildet gir den er varme som jeg ikke har lagt merke til før.
Ja, ble veldig fascinert på tur i dag over hvor bra den matchet høstfargene i fjellet. Det er litt rart med den gullfargen, for den er av og til veldig lys, slik at den nesten ser ut som stål, og av og til veldig dyp.

Skjønner at 36mm blir litt knapt for mange, så vi får satse på at de får den på 40mm etter hvert. Har en overordnet feeling av at Rolex har litt fokus på gull, så ser ikke bort fra at det kommer.

Men en av fordelene med 36mm er at den har en veldig behagelig vekt. «Forsvinner» litt på armen kontra en 40mm.

Ja, ble veldig fascinert på tur i dag over hvor bra den matchet høstfargene i fjellet. Det er litt rart med den gullfargen, for den er av og til veldig lys, slik at den nesten ser ut som stål, og av og til veldig dyp.

Skjønner at 36mm blir litt knapt for mange, så vi får satse på at de får den på 40mm etter hvert. Har en overordnet feeling av at Rolex har litt fokus på gull, så ser ikke bort fra at det kommer.

Men en av fordelene med 36mm er at den har en veldig behagelig vekt. «Forsvinner» litt på armen kontra en 40mm.
Jeg er vant med å ha en kvart kilo med Daytona hengene på armen så det skal jeg leve med :D
Men som du sier så er det konsensus om at Rolex vil pushe mest edelt metall så det er nok sannsynlig at de viderefører det til storebror.