NOMOS Glashütte

Har kjøpt og solgt 701 et par ganger pga jeg egentlig liker klokker med mindre bling/polering (dailyen er Sinn EZM 3F).

Er likevel på utkikk etter en igjen…

Campus (for lekent og fargerikt), Orion, Tangente (for dressy) etc vekker ingenting hos meg.

Hva det med 701/703?
Kombinasjonen av litt konservativ skive/kasse og spreke visere?
Det er vel denne du trenger
IMG_1291.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Pinto
Ny modell, og nytt urverk, men to datovisninger samtidig, skjønner ikke helt hva det er nyttig for.....
Skjermbilde 2024-10-01 kl. 14.10.14.png
Skjermbilde 2024-10-01 kl. 14.10.21.png

• Liker
Reaksjoner: jorol
Det er vel mer en AM/PM indikator, siden visningen i ytterkant viser 2 samtidige datoer. MEN det skjærer i øynene når de putter inn et lite urverk, med en diger «foring» mellom dette og kassen.

Kan ikke helt se at det er en AM/PM-indikator? De to strekene står bare på hver sin side av dagens dato, slik som på den "normale" og eksisterende utgaven (som mangler et tradisjonelt datovindu). Så her er det snakk om rent smør på flesk, om jeg ikke har misforstått noe fullstendig.

• Liker
Reaksjoner: Gin
Det er dobbel datovisning. Fordelen er at på den ene visningen kan man se hvor man er i måneden….. helt meningsløst

• Haha
Reaksjoner: seiltid
Kunne ikke helt tro at det stemte, @andersen, men du har helt rett.

This watch shows what NOMOS Glashütte loves to do best. Why have only a single date display when you can keep track of the days in two exclusive ways? Here, the ring date around the edge of the dial and a large window at 6 o'clock both have their role to play. Together, they present the current date at a glance and keep the entire month in view.

Og prisen for den mest unyttige komplikasjonen går til... (trommevirvel)

Prisen for den mest unyttige komplikasjonen går til... (trommevirvel)
Enig, dette var litt meningsløst og skuffende :confused:
På den positive siden så har de i det minste flyttet den ekstra datoen tilbake der den gjør seg best. Det har vært en del modeller fra Nomos i det siste med dato kl 3.
For oss som helst ikke vil ha dato var ikke dette akkurat en vinner...

Så datoene er ikke avhengig av hverandre? Det er ikke next level GMT vi snakker om liksom? Det hadde vært fett. Jeg har sjeldent bruk for å vite hva klokka er i en annen tidssone, men hvilken dato de har i en annen datosone(?) er alltid praktisk å vite!

:geek:

• Haha
Reaksjoner: MikroKrone og seiltid
De to datofunksjonene er vel enkelt og greit trykket på samme datohjul, så det krever ingen ekstra deler etc, bare noen flere hull i skiven. Så de tenkte vel vi slenger det på siden det er "gratis" å implementere? Men lett å implementere gjør det fortsatt ikke til noen god ide, og særlig Bauhaus er det vel ikke..

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik