Hei, selger et ur jeg kjøpte i fra nettbutikken til Nivada Grenchen, februar 2024. Nivada Grenchen Super Antarctic White. Uret har vært lite brukt, da jeg kjøpte et tilsvarende i samme periode.
Nivada Grenchen er et gammelt sveitsisk merke, som så mange andre ikke klarte omstillingen på 70-tallet, med konkurranse av rimeligere ur med quartz verk mv.
I 2020 ble varemerket kjøpt og gjenopplivet - hvor særlig en kronograf, Chronomaster Aviator Sea Diver ble markedsført i tillegg til Super Antarctic. Begge urene var i sin tid ansett som genuine tool-watches.
Mitt ur er identisk med en modell som ble benyttet av US Navy, i forbindelse med støtte-oppdrag på et forskningsprosjekt i Antarktis på 50-tallet. Jeg eier en 1016 Explorer, og man legger merke til likhetstrekk, som ikke er negativt. NG har en annen modell som etter mitt skjønn blir for mye "hommage"
Tilstand
Uret fremstår som ubrukt, ingen merker synlig for øyet.
Den trekker lett og holder tiden som forventet. Kronegjengingen er ikke i toppklasse IMHO, noe som for øvrig går igjen på mange ur som jeg har hatt, bla Aquastar Deepstar II og Serica. Har en mistanke om at de alle har brukt samme leverandør. Jeg har hatt en vurdering hos en lokal urmaker med dette uret, som mener kronegangen er innenfor og noe man ikke ville fått på noe garanti - TO. Jeg nevner det slik at man er klar over det.
Hva medfølger.
Ytter og innerboks, garantikort og original Tropic reim, FKM - med hurtig feste. I tillegg har jeg satt på en skinnreim "croco-look" som jeg synes kler uret.
Fakta om uret.
Swiss made
Sort skive med hvite markører
Lume på visere og markører - Super Luminova
Urkasse 316L stål - Ø38mm uten krone
Lengde 45mm
Lug 20mm
Urverk automatisk Soprod PO24
Gangreserve 38 timer
WR 100m
Pris
Ny pris er 845USD + importavgift. Jeg betalte noe over 11K for dette uret.
Ønsker 4000 - ferdig prutet. Kan sendes etter anmodning ifra kjøper.
Uret kan og sees/plukkes opp i Asker.
Ønsker ikke noe bytte - kun rent salg.
Takk for titten og takk til TS for annonseplass!
I tilfelle noen lurer, visere er i polert sølv
Full pakke - litt artig at de har brukt hangtag som i "gamle dager"
"Double domed" safir glass
Original reim av FKM med hurtigfeste - så og si ubrukt
Signert krone
Nivada Grenchen er et gammelt sveitsisk merke, som så mange andre ikke klarte omstillingen på 70-tallet, med konkurranse av rimeligere ur med quartz verk mv.
I 2020 ble varemerket kjøpt og gjenopplivet - hvor særlig en kronograf, Chronomaster Aviator Sea Diver ble markedsført i tillegg til Super Antarctic. Begge urene var i sin tid ansett som genuine tool-watches.
Mitt ur er identisk med en modell som ble benyttet av US Navy, i forbindelse med støtte-oppdrag på et forskningsprosjekt i Antarktis på 50-tallet. Jeg eier en 1016 Explorer, og man legger merke til likhetstrekk, som ikke er negativt. NG har en annen modell som etter mitt skjønn blir for mye "hommage"
Tilstand
Uret fremstår som ubrukt, ingen merker synlig for øyet.
Den trekker lett og holder tiden som forventet. Kronegjengingen er ikke i toppklasse IMHO, noe som for øvrig går igjen på mange ur som jeg har hatt, bla Aquastar Deepstar II og Serica. Har en mistanke om at de alle har brukt samme leverandør. Jeg har hatt en vurdering hos en lokal urmaker med dette uret, som mener kronegangen er innenfor og noe man ikke ville fått på noe garanti - TO. Jeg nevner det slik at man er klar over det.
Hva medfølger.
Ytter og innerboks, garantikort og original Tropic reim, FKM - med hurtig feste. I tillegg har jeg satt på en skinnreim "croco-look" som jeg synes kler uret.
Fakta om uret.
Swiss made
Sort skive med hvite markører
Lume på visere og markører - Super Luminova
Urkasse 316L stål - Ø38mm uten krone
Lengde 45mm
Lug 20mm
Urverk automatisk Soprod PO24
Gangreserve 38 timer
WR 100m
Pris
Ny pris er 845USD + importavgift. Jeg betalte noe over 11K for dette uret.
Ønsker 4000 - ferdig prutet. Kan sendes etter anmodning ifra kjøper.
Uret kan og sees/plukkes opp i Asker.
Ønsker ikke noe bytte - kun rent salg.
Takk for titten og takk til TS for annonseplass!
I tilfelle noen lurer, visere er i polert sølv
Full pakke - litt artig at de har brukt hangtag som i "gamle dager"
"Double domed" safir glass
Original reim av FKM med hurtigfeste - så og si ubrukt
Signert krone
Redigert: