Den store Certina-tråden

Har hatt denne noen uker.
Bølletøff.
Certina har ikke vært noe for meg (bortsett fra et stykke arvegods med affeksjonsverdi), og en klokke på 43mm er laaaangt over min komfortsone.

Men denne, alt fra da jeg prøvde den første gang i en butikk - mest på slump - og ble bergtatt, og til nå, når jeg har brukt den mye over flere uker, er jeg fra meg av begeistring.

Egentlig kjøpt som ventepølse, men er storfornøyd med stilen og hvor presist den går (+- 1 sek.).

Jeg hadde ikke engang vurdert en helsort klokke, langt mindre en 43mm dykker fra Certina, men alt har klaffet.

Internettet forteller meg at både Omega og Tudor, og sikkert andre «store» merker, har slike helsorte divers med keramisk bezel osv. Og for alt jeg vet, var de sikkert først ute. Men for meg er det de store merkene som er copycat!

Digger denne!
Vis vedlegg 379453Vis vedlegg 379454Vis vedlegg 379455Vis vedlegg 379456Vis vedlegg 379457
Sekundviseren er på ca sammested som igår. Imponerende. SW200’n min er jo veldig unøyaktig iforhold.den går 2-3min for fort etter 1-2uker.
Men viseren glir jo ikke like fint på DS’n
 
Sekundviseren er på ca sammested som igår. Imponerende. SW200’n min er jo veldig unøyaktig iforhold.den går 2-3min for fort etter 1-2uker.
Men viseren glir jo ikke like fint på DS’n
7 sekunder pr. døgn er nok godt innafor spec, det.

Foreslår å dra ut krona og synke innimellom. Kanskje 2-3 ganger i uka. Tar bare noen sekunder. :)
 
Kjenner litt på savnet av denne - nå som @Loevhagen viser den frem :)
E´kke ille schtøgg den røde altså. :)

Når man ser på rammen rundt datovinduet, er det en artig designdetalj: Alle fire sidene replikerer urkassens form på de samme sidene.

d2-2.png


Passe funky, og hvis man vil ta den helt ut...aftermarket ladder bracelet:

IMG_1961.jpg
 
Har ordentlig lyst på den modellen selv, men jeg tør ikke kjøpe ny Certina. Hver gang jeg gjør det kommer det ut noe nytt fra dem som er -enda mer- det jeg har lyst på. Hvis jeg kjøper den der kommer det plutselig 37mm DS-2 GMT med kronometerurverk...!
 
Har ordentlig lyst på den modellen selv, men jeg tør ikke kjøpe ny Certina. Hver gang jeg gjør det kommer det ut noe nytt fra dem som er -enda mer- det jeg har lyst på. Hvis jeg kjøper den der kommer det plutselig 37mm DS-2 GMT med kronometerurverk...!
Men er det ikke bedre at du kjøper en slik og at modellen du egentlig har lyst på dukker opp, enn at du lar være og modellen du egentlig vil ha aldri kommer? :unsure:
 
  • Haha
Reaksjoner: mr.quick