Teknologi/IT forum for DIY, tinkering og programmering?

Medlem
10. sep. 2022
Sted
Norge
Skal til å forsøke meg på et lite prosjekt som involverer noe IoT, Raspberry Pi's og solcelle, men kunne tenke meg å lufte noen tanker og ideer med likesinnede.

For mange år siden så fantes det et slikt forum her på bjerget, men jeg husker ikke hva det het. Tror uansett det ble nedlagt eller kjøpt av diskusjon.no (som er rimelig kleint).

Finnes det noe bra NORSK forum for folk som liker å leke litt med IT på fritiden, og leke seg med teknologiprosjekter?

Det finnes enkelttråder på diskusjon.no som frekventeres av det jeg vurderer til å være ganske flinke folk på akkurat det området. Enkelte av trådene er relativt aktive. Men, om du synes diskusjon.no er kleint, så er vel ikke det veien å gå.
Kjenner ikke til dedikerte forum.

• Liker
Reaksjoner: Barney Ross
Tipper det er det gamle Hardware.no-forumet du tenkter tilbake på. Den siden ble etter hvert kjøpt opp av det som idag er Tek.no, og forumet flyttet til diskusjon.no som nevnt over.

• Liker
Reaksjoner: Barney Ross
Hva du skal til med for oss nysgjerrige? Har litt av alt selv og alt for mange prosjekter, så alltid kjekt å se hva folk kommer på eller gjør. HackRF, Raspberry Pi, Mega, M5 Stack og alt mulig som har havnet hjemme hos meg, så kjekt med likesinnede :)