Dagens sko!

IMG_20240827_121047.jpg

Fortsetter suede trenden.
 
Redigert:
Et fabelaktig dårlig bilde, men jeg bruker mye av fritiden min på skattejakt når jeg er på forretningsreiser i utlandet. Forrige uke fant jeg disse randsydde Wolverine-støvlene til bare 202 kroner.
Levert til skomaker i dag for å legge på litt gummi under.
NCz8T0H.jpg
 
Traff en gammel venn og spiste middag. Vedkommende hadde 20 minutter til overs før ferga gikk, og jeg foreslo at vi drog på Fretex. Der snublet jeg over det som ble deres første par med randsydde sko, noen fabelaktige Barker-støvler til bare 500-lappen!
ZpR6kTY.jpg


Jeg ble rett og slett litt sjalu. Hadde kjøpt dem selv om de var rette størrelsen.
En halv uke senere var jeg på ærend i området og tenkte jeg like så godt kunne ta en titt på Fretex igjen, og snublet jammen over nok et par med tilsynelatende ubrukte Barker-sko.
5GPMgLs.jpg


... og det var jo helt perfekt! Nå som vinteren nærmer seg har jeg hatt lyst på et par med lave sko med høye gummisåler. Perfekt til høstvær.

Nå har jeg omsider nok sydde sko til at jeg kan ha en rotasjon og bli kvitt alt det gamle rælet av limte sko.
Det nye problemet er å unngå å kjøpe ting bare fordi det er billig på bruktbutikk...!
 
Holdt på med det samme i snart 2 år. Føles ikke ut som jeg er noe særlig nærmereVis vedlegg 383177
Sjukt stive greier de der Loake. Jeg kjøpte et par her på TS for 8-9 år siden som blei gitt opp av en som ga opp etter ett år. Nå er de eksterne jobbsko for meg. Begynner først nå å minne om inngått…
 
  • Wow
Reaksjoner: kire
Gutter, enten har dere vært usedvanlig uheldige, eller så har dere noen usedvanlige føtter ;) Alle disse (1880) har vært ferdig inngått etter en runde rundt kvartalet:)
IMG_7398.jpeg
 
Disclaimer! Beklager, men når jeg tok ut skotre ser jeg nå at det kun er det lyse parret i midten av disse utvalgte som er Loake 1880, de mørkere på hver side er Church’s. Uansett- «Northampton» sko, enten det er Loake, Tricker eller Church som er «mine» merker, har alltid vært en fryd å bruke fra dag en. Jeg har vel 8-9 par fra disse produsenter og elsker alle.
 
Har også 2 par 1880 sko, og et par boots. Alt har gått seg fint inn. Skal sies at jeg aldri har slitt med et eneste par sko. Mine trickers var digg fra dag 1.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Gin
Har også 2 par 1880 sko, og et par boots. Alt har gått seg fint inn. Skal sies at jeg aldri har slitt med et eneste par sko. Mine trickers var digg fra dag 1.

Samme her.
Trickers er de eneste skoene hvor jeg ikke har hatt en periode med litt lettere lidelse etter innkjøp. :)
 
Føttene mine liker ingen «pen» sko, eller er det ingen sko som liker føttene mine, jeg vet ikke.
Hadde et par Alden, de var veldig myke, men feil fasong. Derby fra Barker og Velasca funker greit. Greit betyr 1-2 timer (med gange) før gnagsårene begynner å komme. Nevnte Loake får jeg ikke noe gnagsår av men de gir ingen støtte til mine plattfoter, så blir ukomfortabelt i lengden. I starten fikk jeg gnagsår på leggen pga. skaftet var så stivt. Det har blitt bedre, men enda ikke «fryd».
Kanskje Trickers er tingen?