Dagens sko!

@Gin Har en ganske generisk fot og sjeldent problemer med lave sko, men det som er vanskelig å "gå inn" på Loake-støvlene er skafet. Tar tid før det blir mykt nok til at du ikke kjenner det rundt leggen

• Liker
Reaksjoner: Gin
IMG_0015.jpeg

Pubquiz med Barker i dag, kan bli litt trasking så da er Barkertech bra i sålen.

Fortell gjerne mer - jeg blir nysgjerrig. Hva er Barkertech? Hvordan er disse for vinterstid?
Barkertech er en serie fra Barker som gir deg en tradisjonell lærsåle med alle fordeler det har, men samtidig noe demping og støtte under foten som fra en mer moderne sko vha en innersåle. Funker bra synes jeg, mer skånsomt for bena om det blir mye gåing, men uten at skoen blir varm og klam som med gummisåler. Funker ellers på de fleste måter som en lærsåle på andre sko, også mtp vinterbruk hvor jeg ikke bruker noen av dem i mye snø og slaps.

• Liker
Reaksjoner: BigT
Jeg elsker stive sko. Commando er min favorittsåle etter at jeg prøvde dem med skoene jeg kjøpte, nevnt på forrige side.
Ia9RWD6.jpg

Jeg er helt forelsket i disse skoene, de får virkelig kjørt seg og går til alt. Jeg har voldsomt lyst på et par med Trickers, men disse er jo samme typen.

De siste par dagene har jeg gått med et annet kjekt bruktfunn, nok et Barker-par.
rNLNIom.jpg

Sliter med å finne info om disse. Forsto det slik at dette var en Jodhpur-støvel. Sømmen på sålen er skjult, hva enn man kaller det. Kjempefornøyd, strikk føles litt plastikk for denne huleboeren.

Nå er det sesong for høyere saker på Jæren, kaldt og gjørmete.
9IdeBSz.jpg

... Da er det frem med disse. I min impulsive signaturstil kjøpt jeg dem en uke eller to før en tre ukers tur til nord-amerika, og tok dem med som "hoved"-sko med ett annet avlastningspar.

wWGJocx.jpg

Dinglet rundt i alle slags forhold. På bilet over er jeg enten i Mexico eller i Berkeley-fjellene.

Det jeg merker meg er at varme virker til å gjøre det lettere å gå ting inn, eller gjerne fjerne den nødvendigheten helt. I Mexico var det 40 varmegrader, og da opplevde jeg intet ubehag til tross for å gå med helt nye skinnstøvler i 12-14 timer til dagen.
Etter at jeg kom hjem tok jeg disse på meg for en runde frisbeegolf, omkring én time med gåing i mer norsk vær. Da fikk jeg gnagsår!

Disse har extralight-såle, den er ikke helt min stil selv om den er veldig myk og lett. Jeg foretrekker stive og tunge støvler, men kanskje jeg trenger mer støtte med mine 120 kg...?