Formel 1

Masterclass.

Fra 17. til å vinne løpet med over 19 sek.

Helt vilt.
Sent ute her, men skylder det på jobben.

Verstappen i Brasil kommer til å gå ned i historiebøkene som en legendarisk drive. Absolutt masterclass! P17 til P1 uten et eneste feilsteg i høljregn.. Ja, det rødflagget kom på et perfekt tidspunkt men uansett en absolutt masterclass.

Gode ting for Mercedes i Las Vegas: Raskest i FP1, FP2, FP3, kvallik og 1-2 i løpet. Russell hadde full kontroll fra start til slutt. Spørs om ikke det hadde vært mer spenning om P1 om ikke Hamiliton hadde gjort den feilen i kvallikken, men det blir spekulasjoner.

Verstappen kronet mester med to løp igjen og tar dermed sin 4 VM-tittel. Vi har også en sesong hvor 7 forskjellige førere har vunnet et løp, noe som er historisk om jeg ikke tar helt feil. Litt av en sesong! Konstruktør-mesterskapet lever i beste velgående helt til slutten, hvor det realistisk sett står mellom McLaren og Ferrari. Ser ikke helt at Red Bull har noe særlig sjans der.

2025 kommer til å bli en fantastisk sesong tror jeg!

Jeg er så glad for at vi har flere lag som vinner løp. I år har 4 lag tatt 1-2 i et løp! Det er år og dag siden sist. Det er alltid flere som kan vinne og det ser ut som det kan bli mye av det samme neste år. Så glad for at vi er forbi den perioden der et lag var fullstendig overlegne. Ja, RB var best i et par år, men herregud så kjedelig det var å se Merc ta 1-2 med Bottas som en buffer med 12-13 sek opp til Ham i årevis...

(La oss se om noen tar sluken...)