Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

SPB489.png

Joda, det har vært skrevet side opp og side ned om disse modifiserte Seiko-klokkene.

I mine øyne er det irriterende, men ikke provoserende, at det selges diverse diverse Seiko-homage-klokker. Gitt at skivene (og forsåvidt urkasser) gjør det åpenbart at det ikke er snakk om originaler (fravær av logoer, osv).
Men denne her synes jeg langt på vei overgår det meste jeg har sett tidligere og kvalifiserer for direkte forfalskning.
Joda, selger er tydelig på at det kun er en klokke satt sammen av tredjepartsdeler, men...

Vis vedlegg 379749
En uting, resultatet er at jeg ikke gidder finn.no nor mer. Ren forfalskning det der.

Zoomer man inn på polering og børsting så ser den ut som en sminket gris, så på det punktet lyver selger så det renner av seg.

Kjøper heller direkte fra japansk auksjon, 4s alpinister finner man til rundt $800.

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Zoomer man inn på polering og børsting så ser den ut som en sminket gris, så på det punktet lyver selger så det renner av seg.

Kjøper heller direkte fra japansk auksjon, 4s alpinister finner man til rundt $800.
Takk for råd. For å pynte på min egen uvitenhet, hva er det som får deg til å reagere her? :)

Retningen på børstene ser ikke uniform ut, spesielt på lugs. Det kan for all del være dårlige bilder men jeg ville heller kjøpt en klokke som ser brukt ut og ordnet kosmetikk på en reell seiko service om man føler behovet.

Kompassringen har tre områder uten farge. Se på nord, nw og ne. Skal være rød N.

For 1250, frakt og moms oppå det igjen er det tyveri av selger. Det ligger en med sort skive ute til $500 uten bud i Japan akkurat nå.

8f haq gmt alpinist er kulere i min bok, titan er bare bonus.

Redigert:
  • Liker
Retningen på børstene ser ikke uniform ut, spesielt på lugs. Det kan for all del være dårlige bilder men jeg ville heller kjøpt en klokke som ser brukt ut og ordnet kosmetikk på en reell seiko service om man føler behovet.

Kompassringen har tre områder uten farge. Se på nord, nw og ne. Skal være rød N.

For 1250, frakt og moms oppå det igjen er det tyveri av selger. Det ligger en med sort skive ute til $500 uten bud i Japan akkurat nå.

8f haq gmt alpinist er kulere i min bok, titan er ww2bare bonus.
Tusen takk for utfyllende svar!

Mente jeg hadde lest noe lite fordelaktig om kvarts-alpinistene, og når jeg lette var det jo nettopp du som har skrevet det :)
Jeg hadde en 021 for noen år siden. Liten og lett sak, kronglete urverk i praksis. Leser du manualen for 8f56 forstår du hvorfor.
De er kanskje ikke så altfor kronglete? Jeg skal innrømme at jeg ikke leste manualen her.

Perpetual calendar gjør det hele litt tungvindt, når man skal sette den opp første gang eller om man ikke er kjapp nok med å bytte batteri så innebærer det å trykke på noen punkt i selve urverket.

Man må holde tunga rett i munnen for å få dette til på første forsøk, tenk at du skal stille en gshock fra scratch uten å kunne se skjermen.

Det er mulig det bare er jeg som har tolv tommeltotter. Du finner guider på youtube som kan forklare bedre enn meg :)

Redigert:
  • Liker
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik