Tråden for verdenstid - World Timer

17e8fbbc-935c-44ec-ae61-8b6e414e6dd4-jpeg.1926629

• Liker
Reaksjoner: Erik_SG og Tannhjulet
Kanskje ikke det beste bildet, men en nydelig klokke, som faktisk er på armen nå. Én av de beste world timers jeg har sett. World Timer-delen tar ganske lite plass, samtidig som den synes helt fint selv når man begynner å bli eldre. Flott karbon-skive (som er vrien å fotografere). Bare synd at alarm-delen tar såpass stor del av skiven. Men flott er den, og nøyaktig går den. Den tilfredsstiller også @Jon Henrik (?) sitt ønske om litt andre byer (road racing), selv om Paris ikke ble byttet ut med Fredrikstad. Men vi har Laguna Seca (for LA), Donington (England?), Mugello (Europa), Sepang (Malaysia?), Motegi (??) og Phillip Isl (??) i stedet for de gamle traverne. Heldigvis er noen travere igjen, ellers hadde jeg ikke ant hvilken sone det er snakk om.

522945A2-1AFE-4A83-8E5C-38BE541B23A7_1_105_c.jpeg

Kanskje ikke det beste bildet, men en nydelig klokke, som faktisk er på armen nå. Én av de beste world timers jeg har sett. World Timer-delen tar ganske lite plass, samtidig som den synes helt fint selv når man begynner å bli eldre. Flott karbon-skive (som er vrien å fotografere). Bare synd at alarm-delen tar såpass stor del av skiven. Men flott er den, og nøyaktig går den. Den tilfredsstiller også @Jon Henrik (?) sitt ønske om litt andre byer (road racing), selv om Paris ikke ble byttet ut med Fredrikstad. Men vi har Laguna Seca (for LA), Donington (England?), Mugello (Europa), Sepang (Malaysia?), Motegi (??) og Phillip Isl (??) i stedet for de gamle traverne. Heldigvis er noen travere igjen, ellers hadde jeg ikke ant hvilken sone det er snakk om.

Vis vedlegg 384479
Denne var utrolig kul!
Her måtte jeg finne litt mer informasjon om det jeg med rimelig sikkerhet antar er en Jaeger-LeCoultre Master Compressor Extreme W-Alarm (150.T.42). Jeg endte opp med å se litt på youtube. Den ser rimelig massiv ut med sine 46 mm, og har mange kule detaljer med alt fra enkle reimbytter, heftig sjokkresistens, lås på kronene og en ikke minst alarmen i tillegg til verdenstid. Jeg får litt instrumentpanelvibber av den alarm-delen. Denne hadde det vært gøy å se og ikke minst prøve alarmen. Du må gjerne hive ut noen betraktninger og ikke minst flere bilder :love: