Tudor Black Bay 36 på finn.no

Medlem
6. juli 2017
Sted
Nes
God kveld!
Trenger noen innspill/tanker/råd.
Vurderer kjøp av en Tudor BB 36 på Finn, men selger forteller at den går ca 1 minutt for fort på 4 dager. Jeg synes dette høres mye ut. Kan det være noe galt med den, eller er dette innafor? Klokken er 2,5 år gammel og kjøpt på Bjerke.

https://www.finn.no/379691244

Takk!
Mvh Eivind

"Har ikke merket noe servicebehov.", går dog nesten 10m for for i mnd. :ROFLMAO:

Denne har nok servicebehov/justeringsbehov. Hvor prekært dette er avgjør du selv :)

Takk!
Ja trengte magnetisme jeg også. Men når jeg ikke er sikker på årsaken så er det litt skummelt.

Hadde den blitt magnetisert hadde den gått mye mer for fort på 4 dager enn et minutt . Den trenger nok bare en justering . Disse Tudor klokkene kan da ikke være så dårlige at de trenger service etter 2 1/2 år . Det vil i tilfelle være alt for dårlig til å koste såpass som de gjør . Men jeg hadde ikke blitt overrasket for kvaliteten på på det meste har dessverre gått en vei nedover .

Jeg ville spurt om den er forsøkt utbedret og eventuelt hvorfor ikke. En klokke i denne prisklassen med såpass mye avvik ville jeg ikke akseptert, men slikt kan variere fra person til person.

Mailet med Bjerke som kunne fortelle at dette helt sikkert var en sak som kunne fikses på garanti. Dessverre var jeg litt for treg, så klokken ble solgt til en annen. Takk for svar:)

Hadde den blitt magnetisert hadde den gått mye mer for fort på 4 dager enn et minutt . Den trenger nok bare en justering . Disse Tudor klokkene kan da ikke være så dårlige at de trenger service etter 2 1/2 år . Det vil i tilfelle være alt for dårlig til å koste såpass som de gjør . Men jeg hadde ikke blitt overrasket for kvaliteten på på det meste har dessverre gått en vei nedover .
Klokken trenger ikke å gå ekstremt raskt for å være magnetisert, 1 minutt på 4 dager kan være på grunn av magnetisering. Det får man relativt lett sjekket med et kompass. Evt kan det være den må reguleres ja.