Sende klokke til USA

Medlem
22. juni 2022
Sted
Trondheim
Hei, jeg er kanskje i prosess med å selge en klokke via chrono til en kjøper i USA.

Er det noen her som har innspill på hvilket firma man burde bruke med tanke på pålitelighet og forsikring av klokka (verdi 70 - 80k)?
Har forsøkt å søke i tidligere tråder, men håper kanskje at noen har oppdaterte innspill.

Takker for alle innspill!

Min erfaring på generell basis er DHL. Men jeg mener noen hadde en annen speditør som var god på dette. Husker selvfølgelig ikke navnet men DHL synes jeg er et hakk over de fleste.

• Liker
Reaksjoner: Klokkja og Loevhagen
Min erfaring på generell basis er DHL. Men jeg mener noen hadde en annen speditør som var god på dette. Husker selvfølgelig ikke navnet men DHL synes jeg er et hakk over de fleste.

-Tiltredes. Både privat og på jobben har DHL vært det foretrukne alternativet i tiår.

Det fine med DHL er at de er mulige å få tak i og få i tale også hvis et eller annet har gått på tverke.

• Liker
Reaksjoner: Klokkja og GrimReaper
Har god erfaring med DHL, men du bør spørre mottaker hvem som er best i hans region da det kan variere mye i USA.

Fedex og UPS er de to andre store, men de har heller laber tilstedeværelse i Norge sammenlignet med DHL.

• Liker
Reaksjoner: Klokkja