SKX007 eller 009 ?

Medlem
7. juni 2024
Sted
Sandefjord
Hei, Jeg har nylig anskaffet meg denne Seikoen. Jeg tenkte å bytte ut det som i mine øyne ser ut som en ettermarked bezel-insert. Det jeg sliter litt med er om skiven som jeg antar er den opprinnelige ut fra opplysninger fra selgeren og lume tilstand, klokken er en tidlig utgave fra 1997 ut fra urverk 7S26A og serienummer starter på 7. Selger er ikke første eier men har vistnok hatt klokken i sitt eie noen år og er en meget godt voksen herremann. Jeg ønsker å komme nærmest mulig med valg av bezel insert, har tilgang til OEM Seiko men spørsmålet er om dette kan være en 009 skive, jeg vet at de kan være vanskelige å skille spesielt om skiven er falmet av tidens tann. Noen her som har bedre fargesyn enn mine 62 år gamle øyne er jeg takknemlig. Jeg har dessverre ikke en av hver, for sammenlikning side by side, for tiden men legger ved bilde av min siste 007 som var 25 år på bildet. På noen av bildene har jeg tatt av bezel inserten på klokken jeg spør om.

IMG_4558.jpeg
IMG_3259.png
IMG_3271.jpeg
IMG_4603.jpeg

Vedlegg

• IMG_3232.jpeg
    IMG_3232.jpeg
    82,5 KB · Visninger: 0
  • IMG_4605.jpeg
    IMG_4605.jpeg
    113,5 KB · Visninger: 0
Med tanke på at den røde skriften er såpass rød, tenker jeg urskiven ikke er veldig falmet. I så måte ser den veldig sort ut. 009 har mørk blå urskive, så jeg mistenker at du her har en 007 med am 009 bezelinsert.

• Liker
Reaksjoner: Burgerman og netrom71